FÖDELSEDAGSTÅRTA

Idag fyller min svärmors gubbe år, grattis!

Han frågade mig tidigare i veckan om jag kunde göra en tårta dagen till ära och såklart ville jag det!
Tokig vore jag väl annars? :)

Fick helt fria händer så jag beslutade mig för att göra en vintrig tårta med samma smak som guldbröllops-tårtan, "White almond velvet cake"-bottnar (recept här), rårörda jordgubbar, jordgubbsmousse och glasscreme.
Spacklad med mjölksmörkräm och täckt med sugarpaste.


Eftersom det kom barn till kalaset så tyckte jag denna "stil" kunde passa :)
Granarna är gjorda av flowerpaste och snögubben av "modelling-paste".
Florsocker agerar snö.




Bäst å ha halsduk då det blåser kallt! Brrrr..





Ikväll kom mamma och pappa på besök igen, alltid lika roligt :)


Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Linda

Godaste tårtan vi ätit!!!!!!

Mums! Du är bara bäst!

2011-12-29 @ 21:54:30
Postat av: Lydia

Tårtan gjorde succé ska du veta. Den var jättegod, fatet var tomt när gästerna åkte.Du överträffar dig själv hela tiden !!!

2011-12-30 @ 08:55:09
Postat av: Lotta

Men så roligt!

Tack ska ni ha!

2011-12-30 @ 10:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0