GULDBRÖLLOP!

Fick i helgen göra en tårta till ett guldbröllop, mycket skoj!

Det blev en tårta innehållandes "White almond velvet cake"-bottnar (recept finns här), rårörda jordgubbar, jordgubbsmousse och glasscreme. Spacklad med mjölksmörkräm och täckt med marsipan.


Dekorationer i flowerpaste och sugarpaste. Hjärtat och bokstäverna är målade med ätbar guldfärg. Mjuka, "tuggvänliga" pärlor.




Ville få till en "vintage-look". Penslade tårtan med pärlemoskimmer så den fick lite läderaktigt utseende (syns inge bra på bilden) och hjärtat ser också "gammalt" ut. Tyckte vit marsipan passade bra till denna tårta då den inte är kritvit utan cremevit.


Första gången jag gjorde kallor :)
Även här har jag penslat med skimmer men det syns inte..
Hade så bråttom när jag fotograferade!





Imorgon är det Lucia. Ska väl baka nåt gott då antar jag?

Ska iaf till sonens förskola och titta på Luciatåg :)

Önskar er en trevlig Lucia!


Kommentarer
Postat av: Marja

Jätte fint! Vi ses imorgon när vi får se våra goodingar i luciatåget. Kram!

2011-12-12 @ 19:34:19
Postat av: Åsa Gärden

Va fin den va blommorna vart jätte fina. Du är duktig. Sa det till din mamma idag.

2011-12-12 @ 22:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0