Bloggdax :)

Hej!

Vet inte om detta egentligen är min grej men eftersom jag skaffat mig en ny och underbart rolig hobby så tänkte jag att mina vänner och min familj ska kunna titta in här med jämna mellanrum och se vad jag bakar (min mans idé faktiskt).
Som sagt, får se om detta är nåt för mig, jag är inte överdrivet duktig på datorer och allt runt omkring men jag ska göra mitt bästa!
Tänkte börja med att lägga upp lite bilder på vad jag har gjort den senaste månaden och sen kommer jag uppdatera varje gång jag bakar något nytt.
Då kör vi.. :)




Snöflingor i sugarpaste till mina
Snöflingor i sugarpaste till mina "julcupcakes" som jag gjorde runt lucia.



Cupcakes med smak av pepparkaka och vaniljfrosting :)






Här har jag gjort blommor i sugarpaste med sockerpärlor som jag
limmat fast med ätbart lim...



... som sedan dekorerades på dessa citroncupcakes med citronfrosting. 



Citroncupcakes och halloncupcakes.



Sockerblommor för framtida bruk :)



Chokladcupcake fylld med nougat + chokladganache-topping.
Mannen min fick ta med sig dessa till jobbet, tror att dom gick hem :)




Använder likadana sockerblommor till denna prinsesstårta som blev mitt livs första att göra.
Den består av ett lager hallonsylt/mosade hallon och ett lager vaniljkräm.
Överst har jag blandat vispgrädde med vaniljkräm.
Min karl är inte förtjust i grädde därför valde jag att ha mycket vaniljkräm i den :)





Skickade åter igen med lite cupcakes till mannens arbete :)
Hallon och lemoncurd-cupcakes med vit chokladfrosting blev det!


Sockerpärlor och ätbart glitter uppepå.



Tycker det är superroligt att göra blommor i sugarpaste :)
Torkar dom i knäckpapper så dom får bra form.
Blommans mitt består av små Nonpareille-strössel som jag limmat dit...


... och dom fick pryda dessa Geisha-cupcakes med Nutellafrosting...




... som fraktades vidare till min svägerska med familj.


Gjorde idag 40 st cupcakes till ett speciellt ändamål :)
Chokladcupcakes fyllda med chokladtoffé och Nutella, toppade med vit chokladfrosting.
Här har jag färgat frostingen ljusrosa och så har jag borstat blommorna med pärlemoskimmer.


Samma smak på dessa men i annan färgkombination.




Köpte vanliga backar med lock på Rusta som blev bra förvaring för många cupcakes.



Sådär! Nu har ni fått se vad jag hittills har gjort :)
Jag tycker detta är himla kul och jag försöker baka något minst en gång i veckan.

Ha de så länge!



Kommentarer
Postat av: stina

Jättejättefina! :)

2011-02-02 @ 19:39:32
URL: http://kalaskula.blogg.se/
Postat av: Linda

Herre guuud va du e duktig bästa vännen! Alla lyckönskningar till dig, ser fram emot ett smakprov!

Lav u! Puss

2011-02-02 @ 19:40:40
Postat av: Lydia o Urban

Vilken härlig blogg, men vem är det som äter upp alla godsaker ? Säljer du dem ? Kan man beställa ? Vi önskar dig Lycka till. Man vet aldrig vad detta kan utveckla sig till. Kram, kram

2011-02-03 @ 17:05:18
Postat av: Lotta

2011-02-03 @ 18:09:42
Postat av: Anonym

Tack ska ni ha! Lydia, hade ju tänkt ta med mig lite cupcakes om du hade varit hemma i helgen :)

Bara säga till om du vill göra en beställning, detta är ju numera min favoritsyssla nr 1 :)

Kram

2011-02-03 @ 18:12:48
Postat av: Erika

Så sjukt duktig du är Lotta! Det där borde du använda dig utav mer än bara som en hobby!

2011-02-04 @ 14:19:20
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Marja

Har sagt det förut & säger det igen, DU ÄR SÅÅÅ DUKTIG! Som smakproverska kan jag garantera att dom smakar lika gott som dom ser ut. Bedårande vackra bakelser precis som bagerskan själv. Heja Lotta! Du kan & kommer går långt om du vill! Stor kram till dig från mig.

2011-02-08 @ 21:25:07
Postat av: Lotta

Tack alla för fina kommentarer! Kram på er!

2011-02-09 @ 11:52:55
Postat av: M

Helt underbara konstverk du gör! Hade äran att få smaka en av dom 40 och det var nästan så man inte ville äta utan bara titta! Jättegoda var de i alla fall!

2011-02-15 @ 12:29:41
Postat av: Lotta

Tack så mycket! Superkul att få uppskattning för det man gör!

2011-02-18 @ 08:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0