2-årsdag!

Idag fyller min älskade son 2 år, oj vad tiden går fort säger jag bara!
Tycker ju inte det va längesen som jag kämpade med att få ut honom :)
Uscha, min förlossning var rätt jobbig, började få värkar på torsdag kväll men han kom inte ut förrän på lördag kväll.. Då hade jag alltså haft värkar i 48 timmar och envis som man är så födde jag utan smärtlindring (endast lustgas), haha!
En "normal" kvinna hade kanske bett om nån typ av smärtlindring efter så lång tid, men inte Lotta inte!
Finsk sisu kan man ju kalla det :)

Nog om min förlossning!

Till helgen ska vi fira både sonen och min käre make så ikväll kommer bara sonens farmor + sambo förbi på lite fika.
Har bakat dessa mini cupcakes som jag tänkte vi kunde mumsa på.
Vaniljcupcakes med jordgubbe i, toppade med lemoncurdgrädde. Myyycket smarriga blev dom ;)


Inte speciellt grabbiga :)


Igår va det regnigt och tråkigt så då passade jag på att baka chokladcupcakes med hackad vit choklad i.
Toppade dom med "whipped cream frosting" som tyvärr blev lite för lös. Men smaken va det inget fel på!
Festade loss med dessa hemma hos svägerskan :)

Kanske blir nån typ av bakning om ett par dagar igen, sonen ska ju självklart få bjuda på nåt gott på dagis :)

Nu tittar solen fram, får se hur länge den är kvar?

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Tack för gooo-fikat!

2011-05-18 @ 20:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0