FARS DAG

Idag är det alltså Fars dag. Grattis till alla pappor!

Pappan i det här huset blev uppvaktad av sonen med paket och teckning i morse :)
Min egen far fick nöja sig med ett telefonsamtal eftersom det är många mil mellan oss.. Ska väl baka något gott till han nästa gång vi ses :)


Min svärmors gubbe undrade för ett litet tag sedan om jag ville baka en tårta till han idag. Såklart ville jag det! Det är ju det bästa jag vet :)

Hans enda önskemål var att den skulle innehålla choklad och marsipan.

Så det fick bli en tårta innehållandes ljusa bottnar, hallonmousse och mörk chokladmousse. Spacklade den med mjölksmörkräm som jag hittat recept på här. Och så täckte jag med marsipan efter hans önskan.

Vill passa på och säga att alla dekorationer på mina tårtor är ätbara.
Blommor, färger, glitter, allt går att äta. 
Kanske inte är jättegott att sätta i sig en blomma av flowerpaste men den är ändå ätbar då den till största delen består av socker. 

Här är dagens tårta:

 
Denna gång var marsipanen mycket lättare att ha å göra med. 
"Ränderna" är oxå av marsipan, knapparna är gjorda av sugarpaste som jag målat med guldfärg och penslat glitter på. Blomman är gjord av flowerpaste och är även den målad med lite guldfärg och glitter.









Nu vankas söndagsmys!


 
 


Kommentarer
Postat av: Åsa Gärdén

Vad duktig du är. Den skulle inte jag våga sätta kniven i,,,

2011-11-13 @ 21:14:18
Postat av: Linda Näslin Jonsson

Lotta! Tusen tack för att just du gjorde pappas tårta! Den var jättegod! Godastevtårtan jag ätit någon gång. Du bör jobba med detta! Kram kram.

2011-11-13 @ 22:26:09
Postat av: Sandra - mamma till två små troll

Du är så himla duktig!! :) Som jag sagt flera gånger, men är så imponerad av dig. :) Den kreativitet du har är otrolig.

2011-11-14 @ 08:31:41
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till två små troll

Tack detsamma. :)

Ja det gjorde det, tänkte faktiskt skriva till dig idag och kanske få ett kostnadsförslag. ;)

Ja de var verkligen kul. Hoppas bara intresset fortsätter och att ordet kan sprida sig, speciellt för webbshopen. :)



Ja de må du göra :D Du är så välkommen.



Tack snälla!

2011-11-15 @ 12:58:25
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0