MIN FÖRSTA BRÖLLOPSTÅRTA

Nu har det äntligen kommit lite snö! Lagom till 1:a advent och julskyltning :)
Tillbringade största delen av gårdagen på mannens jobb eftersom dom hade öppet men gick även en runda på byn. Tänkte att sonen skulle få träffa tomten som var på centrum, men vilken flopp! Vad var det för tomte? Haha!
Tur att "Coop-tomtarna" var ute och delade ut lite godis iaf :)

Fick äran att göra en bröllopstårta i helgen!
Det var ett par som gifte sig i hemlighet och dom ville att lilla jag skulle göra deras bröllopstårta. Skoj!

Önskemålen dom hade var att den skulle vara ljusrosa och innehålla hjortron och vaniljkräm.
Även lite andra detaljer önskades som ni snart kommer få se :)

Har nog aldrig haft så stora problem med en tårta som denna gång!
Typiskt när det handlar om en bröllopstårta..
Tänkte att jag skulle täcka även denna tårta med den förbaskade dekorfondanten, men det var sista gången, nu ger jag upp! Den sprack som aldrig förr...
Tyckte ändå att det gick och fixa till den så den till slut såg hyfsad ut.

Gjorde "White almond velvet cake"-bottnar som jag hittat recept på här.
Fyllde med två lager hjortronmousse och ett lager vaniljkräm. Spacklade med mjölksmörkräm och täckte med den förbenade dekorfondanten.



Det här paret var även ett par i väldigt unga dar, det finns en liten fin historia om ett par ölringar så därför ville dom ha med det på tårtan.


Det skulle också finnas med ett par ringar i rött guld.
Dekorationerna är gjorda av flowerpaste, dom är penslade med skimmer och vissa är målade med guldfärg. Texten på hjärtat är skrivet med guldfärg och så har jag limmat dit vita pärlor. Allt är ätbart (förutom ringarna :) )


"China" står så fint ingraverat i ringarna, haha!


Den här tårtan är 15 cm i diameter och hela 12 cm hög :) Den räcker till ca 10 bitar.


Sådär ja, då har ni fått se min allra första bröllopstårta. Vi var riktigt osams ett tag men innan vi skildes åt blev vi vänner igen :)


Kram på er! 


Kommentarer
Postat av: Eruuka

Du är helt fantastisk min vän!

Den dagen jag gifter mig(om den kommer) är det inget snack om saken, du ska göra tårtan! Pok!

2011-11-28 @ 18:44:32
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du är så himla duktig Lotta! Gillar ju också att baka och så, men så ser jag dina verk och ger upp ;) Gott blir det iaf, men inte ens i närheten av lika fina som dina!

2011-11-28 @ 19:20:15
URL: http://minbebis.com/blogg/oktoberflikka
Postat av: Marja

Vilken vacker & personlig bröllopstårta. Fint när det ligger en historia bakom & du tar igen det i ditt konstverk. Inte illa, kommer med all säkerhet bli fler beställningar i kärlekens tecken. Kram!

2011-11-28 @ 19:53:59
Postat av: mamma

Hej igen. Pappa hälsar att du är ett proffs.

Han undrar också vad det blir för gått på fredag?

:-) Kram

2011-11-28 @ 19:59:45
Postat av: malin

Jag och Tyra är här inne ofta och kollar:) vi tycker du är otroligt duktig . kram malin

2011-12-02 @ 10:08:06
Postat av: Ann

Hej Lotta! Jag som fick den hedrande äran att vara en av de två inbjudna till detta hemliga bröllop, (vi visste ju inte vad eller vem som väntade oss, bara att vi skulle komma till Hembygdsgården, datum och tid), har ju fått äta av denna vackra och ljuvligt goda tårta....Du är fantastisk duktig Lotta! Lycknönskningar till dej och din framtid med nya skapelser...Från Ann

2011-12-05 @ 09:27:00
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Lotta

Blir så glad för alla fina kommentarer! Kram till er

2011-12-05 @ 22:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0