10-ÅRSTÅRTA

Min bonusson fyllde förra veckan 10 år och igår hade vi lite kalas för han.
Köpte en sk "ätbar tårtbild" föreställandes en cross av märket Kawasaki, precis en sån som han själv har.
Men oj vilken besvikelse! Följde instruktionen men resultatet blev jättedåligt. Bubbligt och fult.
Så det var första och sista gången jag använder mig av en sådan.
Mycket möjligt att jag gjorde nåt fel men kan inte komma på vad isf?

Tårtan bestod av saftiga chokladbottnar, Mars-fluff och fluff av skumgodis med jordgubbssmak.
Spacklade med grädde och gjorde chokladgaller (eller snarare chokladstaket) av vit choklad runtom.



Ja här ser ni ju hur bubbligt och dant det blev..
Men tanken var god, inte sant? :)


"Chokladstaketet" blev jag nöjd med iaf.


Å så var den goood!


Bjöd även på minicupcakes med hallon och vit chokladfrosting.
Åsså lite småkakor :)


Ha de!


Kommentarer
Postat av: Åsa Blom

Hej Lotta! Du är ju helt fantastisk att göra fina bakverk:) Du måst öppna eget och jag lovar dom kommer få det svårt att kunna bemästra dig!Längtar till "vår"tårta nu:)



//Kram

2011-10-25 @ 13:05:55
Postat av: Lotta

Tack snälla du!

Ja vi får hoppas att jag kan göra en tårta ni blir nöjd med, ska göra mitt bästa :)

2011-10-26 @ 09:24:35
Postat av: Eruuk

Tack finaste Lotta! Ta hand om dig, så ses vi något när jag kommer hemöver och hälsar på:)

Kram!

2011-10-26 @ 12:47:36
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0