HALLONPANNACOTTAPAJ

I förrgår kom mamma och pappa upp och hälsade på igen.
Pappa tjatar varje gång om att jag ska göra cheesecake så den här gången gjorde jag nåt i den stilen, nämligen hallonpannacottapaj.
Den här har jag gjort flera gånger tidigare och den är kanonsmarrig!




Här är receptet:

12 st digestivekex
75 g smält smör

3 st gelatinblad
3 dl vispgrädde
1 dl strösocker
250 g hallon
200 g cream cheese


Blanda smulade kex med smält smör och tryck ut blandningen i en form med löstagbar botten.
Låt stå i kylen medan du gör fyllningen.

Lägg gelatinbladen i kallt vatten.

Häll grädde och socker i en kastrull och sjud på svag värme tills sockret har löst sig.

Ta upp gelatinbladen och rör ner dom i grädden, ta av kastrullen från värmen och låt svalna något.

Mixa hallonen till en puré. Rör ner cream cheese och purén i grädden och vispa till en slät kräm och häll
den i pajformen.

Låt pajen stå i kylskåpet minst 3 timmar innan servering.

Njuuut!





Kommentarer
Postat av: Sofie

Tror jag ska testa denna, verkar supermumsig :D!

2011-10-23 @ 20:49:17
Postat av: Lotta

Do it! Den är jättegod!

2011-10-26 @ 09:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0