TACK-TÅRTA

Helg igen, härligt!

Fick tidigare i veckan en förfrågan av min jobbarkompis om jag kunde göra en "tack-tårta" för hon jobbar sista dagen idag. Självklart sa jag! :) 
Jag jobbar bara vid behov, så förhoppningsvis blir det lite mer framöver. Det är såklart trist att hon slutar men hon drar vidare på nya äventyr, lycka till goa E!

Hennes önskemål var att tårtan skulle bestå av choklad så jag bestämde mig för att göra en "Devil´s food cake" igen men denna gång fyllde jag den med Geisha-ganache och vit chokladkräm. Spacklade med grädde och täckte med sugarpaste. Antar att den är supermäktig, dom kan nog kalasa på den i flera dagar skulle jag tro :)


Ville ha nån slags svart bakgrund när jag fotograferade så jag hittade en gammal svart spetsgardin, why not liksom :)
Men jag måste verkligen hitta ett bra ställe här hemma att fotografera på, där det är bra ljus å så.
Och MÅSTE införskaffa olika fat! Usch, har ju inga alls!


Blommorna är gjorda i flowerpaste. Borstade på blå färg och limmade dit olika silverpärlor.


Dags att lära sig att fota manuellt kanske? Men lätt att ta till autofokus när barnet mitt står brevid och vill ha mammas uppmärksamhet :)



Hoppas dom blev nöjda med mitt lilla experiment! 


Idag ska vi grilla, blir nog sista gången för den här säsongen. Man säger ju att det går bra att grilla året om men man gör ju det aldrig, inte vi iallafall :) Ska vara varmt och skönt när man grillar tycker jag.

Nu ska jag ut med sonen och vovven, plantering av ljung är det som gäller.

Hoppas ni tyckte om denna tårta, kommentera gärna! :)

Trevlig helg alla goa och glada!


Kommentarer
Postat av: stina

fiiiiin! smart att anvænda svart spetsgardin! jag tror E kommer bli himla nøjd :)

2011-09-30 @ 12:58:22
URL: http://kalaskula.blogg.se/
Postat av: Eruuk

E blev himla nöjd, så jäkla god den var dessutom!

2011-10-02 @ 16:19:02
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Carina

Men Lotta!! Va duktig du är =) Super snygga skapelser du gör, & attan så goá alla ser ut!!

Skulle gärna vilja höra lite olika priser på dina skapelser,både tårtor & små cupcaces (stavning?) =)



Kramkram Carina

2011-10-14 @ 22:40:00
URL: http://cinahsspace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0