ANDRA TÅRTAN TILL SVÄRMOR

Var ju på kalas hos svärmor i lördags och jag fick äran att baka tårta igen :)
Hon ville ha en stor tårta som skulle räcka till många så jag slog till och gjorde min första våningstårta!

Så himla roligt ska ni veta! 

Eftersom hon syr och stickar en massa så skulle det givetvis vara ett sådant tema.
Favoritfärgen är lila så det var oxå ett självklart inslag.

Tårtan innehöll velvet cake-bottnar, drottningmousse och mjölkchoklad-ganache.
Täckt med marsipan.



Dekorationerna är gjorda av marsipan, sugarpaste och flowerpaste.




 
När jag fotat färdigt upptäcktes den glömda fingerborgen.. Snurriga jag!
Så den fick stå brevid sytrådsrullen :)


Hon syr mycket lapptäcken och liknande så ett sådant mönster ville jag oxå få med.
Nu fick jag även användning av pärlbårds-verktyget jag köpt.







Som sagt, den här tårtan var superrolig att göra och det krävdes mycket tid.
Svärmor verkade rätt nöjd iaf :)


Önskar mina läsare en trevlig torsdag kväll!


Kommentarer
Postat av: Eruuka

Lotta min fina vän. Jag sitter här med ett fånigt leende och glädje i hjärtat. Det märks att det här är vad som är din passion, helt klart det du ska satsa på. Ännu ett mästerverk! Gud så duktig du är:) Kram!

2012-02-09 @ 19:08:28
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Marja

Ja, inte nog med att du kan baka så det smakar, du lyckas fånga personligheter i dina mästerverk så det passar mottagaren. Puss på dig! :-)

2012-02-09 @ 20:57:18
Postat av: Gunilla

Lotta, du är oslagbar!!! Så himla duktig, superfin tårta!!! =)

2012-02-09 @ 21:24:41
Postat av: Svärmor

Tack duktiga Lotta för denna underbara tårta.

Helt enkelt super-duper.Du är såååå kreativ och konstnärlig. Kramar till dig

2012-02-10 @ 08:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0