TÅRTA MED PRINSESSA

Vad duktiga ni är på att kommentera hörrni... :)
Skulle vara kul att höra vad ni har för tankar och åsikter om mina bakverk.

Förra veckan fyllde bonussonens lillasyster 3 år och det skulle givetvis bjudas på fika.
Jolina som hon heter är mycket förtjust i prinsessor och färgen rosa så en rosa tårta med smak av choklad med en prinsessa uppepå fick det bli!

Två chokladbottnar, en rosa "white velvet cake"-botten, ljus chokladfluff och hallonmousse var innehållet denna gång. Spacklad med mjölksmörkräm och täckt med sugarpaste.



Det hade börjat skymma när jag fotograferade så bilderna blev sådär.


Har ju inte modellerat så mycket innan så att göra en prinsessa var verkligen en utmaning!
Eftersom Jolina har brunt hår så skulle även prinsessan ha det tycker jag :)


Det tog mig många timmar att göra henne men ack så roligt det var!




Rosetterna och bokstäverna är gjorda av flowerpaste. Mjuka sockerpärlor runt kanten.


Blomman är målad med ätbar metallicfärg.


En bild tagen med blixt så ni kan se hur den skimrar av allt det ätbara glitter jag penslade på :)
Den här tårtan är en av de högsta jag gjort, ca 13 cm hög.


Gjorde även mini-cupcakes till kalaset. Chokladcupcakes med mjölkchoklad-frosting.
Tråkig bild, jag vet!


Även dessa dekorationer fick skimmer på sig :)



Igår började mitt favorit TV-program, "Sveriges mästerkock" igen. 
När det rullar är jag okontaktbar :)
Så ikväll kl 20 sitter man bänkad igen!

Ha de! 
 


Kommentarer
Postat av: Linda Lindström

Hej hej. Är en av dom som är inne och kikar på dina bakverk mellan varven, förstår om du vill ha en kommentar ibland också=)

Det enda jag kan skriva, och som gäller alla dina bakverk, är att dom är otroligt fina. Jag är jätte imponerad, verkligen super proffsigt gjorda. Den enda nackdelen är att man alltid blir så suktad och sötsugen när man ser dom=)

2012-01-10 @ 19:00:02
Postat av: Gunilla

Du är superduktig Lotta, lika fin som alla andra av dina bakverk! Det är en flickas dröm & få en riktig fin prinsesstårta!

Du ska veta att du är min dotters idol, hon blir helt salig när jag kollar på dina bilder! Hon brukar säga

-Åhh är det den flickan som gör så fina tårtor!!!

2012-01-10 @ 19:41:25
Postat av: Åsa

OMG!!! Har idag hittat din blogg eftersom en jobbarkompis beställde en tårta av dig idag.

Vilka ooooootroligt fina tårtor! Vackra och fantasifulla! Du är en riktig tårtkonstnär på elitnivå=)

Här har vi tårtdax på söndag... Kanske jag ska ta och höra av mig till dig..!

Fast som min man sa: "Dom där vill man ju inte skära i".... =)

2012-01-11 @ 18:20:23
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej!

Har kikat lite på dina tårtor och dom är så fantastiskt fina, min favorit är hösttårtan!

Jag tar sjuksköterskeexamen nästa vecka och är intresserad av att köpa en tårta av dig till dess om möjlighet finns! Antingen en gräddtårta eller sugarpaste (tål ej nötter/marsipan) för ca 10 personer. Hör gärna av dig om du har tid med detta!

Mvh Kristina Elf, [email protected] eller 0730339819

2012-01-11 @ 20:06:37
Postat av: Lotta

Men tack, tack och åter tack!

Det är ju inte bara beröm jag är ute efter när jag skriver att jag vill ha kommentarer men blir ju självklart himla glad när man läser era fina ord!

Kram till er!



2012-01-11 @ 22:07:22
Postat av: Sofie

Du gör verkligen världens finaste tårtor och bakverk, men jag saknar våra Bayleys tryfflar ;) haha! De kasnke passade bättre att äta ur byttan direkt :P.... Du är bäst Lotta på det du gör, snacka om talang vännen

2012-01-13 @ 21:54:54
Postat av: Sandra

Som sagt förut, du är otroligt duktig. :) Blir så impad varje gång jag går in här och ser de fantastiska verk du skapat. :)



Enda som är, är väl att man blir så sugen när man är inne här. ;)

2012-01-16 @ 15:40:06
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0