40-ÅRSTÅRTA MED DARTTAVLA

Som jag skrivit tidigare så är uppdateringen på bloggen inte den bästa..
Jag jobbar för fullt hela sommaren och tar inte på mig några tårtbak förutom de som redan är inplanerade.
Vill hinna med att vara ute i det härliga vädret (haha, ärligt, var är sommaren??) och umgås med familjen på min lediga tid.
Blir mer bakning till hösten igen :)
 
För några veckor sedan gjorde jag en tårta till P-A som fyllde 40 år.
Hans intressen är bl a pilkastning och jakt. Dessutom är favoritlaget AIK.
Kvinnan hans ville att detta skulle finnas med på tårtan och så här blev resultatet:
 
 
Gav mig på utmaningen att göra en darttavla med en pil. Älgarna fick symbolisera intresset för jakt och färgerna talar för sig själv :)
 
Darttavlan är gjord av marsipan och målad med svart pulverfärg för en matt yta.
De vita fälten är också av marsipan, resten har jag spritsat med kristyr.
Pilen är gjord av flowerpaste och innehåller floristtråd som är nerstucken i tårtan.
 
 
 
 
Tårtan innehöll vanilj och chokladbottnar, mjölkchokladganache med bitar av mjölkchoklad, syrlig vaniljkräm och mörk chokladganache. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan blandad med lite sugarpaste.
 
 
Ha en trevlig kväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

Och den var inte bara snyggt gjord utan förbaskat smarrig också !! :-)

Svar: Meeen tack! :)
Lotta

2012-07-07 @ 15:35:43
Postat av: Pernilla

Vilka fruktansvärt fina tårtor du bakar!! Jag blir alldeles glad av att bara titta på dom :)

Svar: Tack så jättemycket, vad roligt att kunna göra någon glad :)
Lotta

2012-07-08 @ 13:10:50
URL: http://www.nillaresar.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0