HANNE & KENNETHS BRÖLLOPSTÅRTA

Fick i helgen den stora äran att göra en bröllopstårta!

Det var Hanne och Kenneth som gifte sig i lördags, så sent på fredagkvällen hade jag den klar.
Åkte till Göteborg på natten så jag var tvungen att ha den klar då :)

Brudparet hade önskemål att tårtan skulle vara rosa, deras namn och guldringar skulle också finnas med.
Fick fria händer när det gällde resten av dekorationen :)

Tårtans innehåll var velvet cake, grädde, skivade färska jordgubbar, glasscreme och jordgubbsmousse.
Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med 3/4 delar marsipan och 1/4 del sugarpaste.
Laktosfri.




Valde att kombinera det rosa med vitt och pärlemor.




Namnen är spritsade med kristyr. Hjärtana är av marsipan och målade med ätbar pärlemorfärg.


Blomman är gjord av flowerpaste och även här har jag målat lite :)








Tack för att jag fick göra er bröllopstårta!
Lycka till!




Kommentarer
Postat av: cissi

har sagt det förut,säger det igen! konstnär är vad du är!! kram

2012-06-04 @ 22:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0