JUBILEUMSTÅRTA

För ett tag sedan gjorde jag tårta till ett 1-årsjubileum.
Frisörsalongen "Studio 31" firade att de hållt på i ett år så det skulle firas med tårta!
Tårtan skulle ha samma stil som deras visitkort, svart botten med lila och vita "snirkelmönster".
 
Den innehöll chokladbottnar, vaniljbottnar, mörk chokladmousse + bitar av mörk choklad, hallonmousse och färskostcreme. Vaniljsmörkräm och marsipan.
 
 
Mönstret är gjort av marsipan som jag målat lite på med ätbar metallicfärg.
 
 
 
 
 
 
Brände mitt finger riktigt ordentligt idag vid 12-tiden, har fortfarande superont och klarar inte många minuter utan att ha fingret i kallt vatten.. Vad jobbigt det är när man gör sig illa på ett "utsatt" ställe, man blir så begränsad. Höll på med dekorationer när det hände så jag hoppas att det känns bättre imorrn så jag kan fortsätta då :)
 
Snart Sveriges Mästerkock!
 
Ha de gott!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marie

Min dotter va o smakade på denna fina tårta, jag fick ett sms där det stod att hon hade ätit sveriges godaste tårta. så jag gick tydligen miste om nått :)

Svar: Men så roligt att höra!! Blir så glad :) Haha, kanske får du möjligheten att smaka nån av mina tårtor i framtiden, vem vet? :)
Lotta

2013-03-22 @ 21:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0