TÅRTA TILL EN ETTÅRING

Idag fyller sonen till min fd och underbart snälla kollega 1 år.
Självklart ska det firas med tårta och varför inte en fotbollstårta? :)

Såå kul!

Gjorde pappersmallar av en hexagon (6-sidig) och en pentagon (5-sidig). Pentagonen var väldigt klurig men till slut fick jag till det! Har sett att vissa endast använder hexagoner när dom gör fotbollstårta men jag ville gör det "på riktigt" :)

Först täckte jag tårtan med ett tunt lager sockerpasta och sedan limmade jag dit bitarna med vatten.

Denna runda skapelse består av vaniljbottnar, vit chokladfluff och blåbärsmousse. Spacklat har jag gjort med mjölksmörkräm.

Gjorde tårtan igår kväll och den hämtades tidigt imorse så jag har inte haft möjlighet att fota den i dagsljus så ni får helt enkelt nöja er med dessa bilder :)



Eftersom jag vet att hans föräldrar håller på MODO så fick texten gå i deras färger :)
Stjärnan har jag målat med ätbar silverfärg och gräset är gjort av sugarpaste.




Den här tårtan var verkligen jätterolig att göra, får ta och göra fler runda tårtor i framtiden :)


Grattis på din första födelsedag Zeke!


Kommentarer
Postat av: Helena B

Så otroligt fin, förstår inte hur du får till allt. Kram

2011-11-24 @ 17:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0