Midsommardagen

Igår va jag och mannen på en liten tillställning så man är lite småtrött idag :)

Tänkte iallafall lägga ut några bilder på jordgubbstårtan som jag gjorde igår.

Den består av sockerkaksbottnar fylld med hemgjord jordgubbssylt och glasskräm. Spacklad med gräddkvarg och spritsad med grädde.







Min mamma och pappa var nyligen i Finland och då köpte dom med lite smaskiga saker till oss,
bl a detta:


"Brunberg Oy" är en godisfabrik i Borgå. Därifrån fick vi några påsar med minttoffee, lakritstoffee och sötlakrits
förpackade på gammeldags vis i bruna papperspåsar. Såå gott!
Da Capo och Jim är några favoriter som jag alltid köper när jag besöker suomi-land.

Och så fick vi kyssar :) Dom liknar mums-mums och dom finns i olika smaker.

Jordgubb, mocca och banan. Smarrigt!

Ha de alla glada!

Kommentarer
Postat av: Angela

Men alltså! Vilken tårta!! Supersnygg! Å säkert supergod! :)

Jag ska skära biscotti nu, sen ska de få torka i ugnen ett par timmar. Blir gott till kaffet.

Ha de fint!//A

2011-06-27 @ 08:50:11
URL: http://www.detohippalantlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0