2-årstårta

Blev lite tårtbakning idag!
Sonen fick en tårta att ta med till förskolan och bjuda sina kompisar på :)

Eftersom han går på avdelningen "Stjärnan" så föll det sig naturligt att den skulle dekoreras med just stjärnor :)

Ville prova att göra Ahlgrens bilar-fluff men hade nog lite för mycket bilar i för den blev rätt "klistrig". Tyckte ändå att den smakade bra.

Tårtan består av ljusa bottnar, glasskräm och Ahlgrens bilar-fluff. Den är spacklad med jordgubbsgrädde och täckt med sugarpaste. Ville få en "mild" smak på tårtan eftersom det är ganska små barn som ska äta av den.








Föll för ett erbjudande när jag var på Willys i helgen :)
Om man köpte 2 smaksatta vispgrädde så fick man dom här fina muffinsformarna på köpet.
Har inte provat dom innan så jag slog självklart till :)
Den med jordgubbssmak spacklades tårtan med och den va jättegod tycker jag.

Ha en fortsatt trevlig lill-lördag!


Kommentarer
Postat av: Eruuk

Möms! Grädden lät ju supergod, och tårtan såg som vanligt helt fantastisk ut! Kan tänka mig att den blev populär :)

2011-05-18 @ 13:15:09
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej!

Jag kom och tänka på en sak. Om du har lust då du bakar inför fotograferingen, så kan du ju ha dom olika storlekarna på muffinsen, så har du något att visa till dom som undrar storleken??! En tanke som slog mig bara! =P Har även funderat lite på bloggen, jag har ett förslag tills du kommer =) Kram Veronica

2011-05-18 @ 18:30:53
URL: http://tvillingmama.blogg.se/
Postat av: Marja

Slutar aldrig att imponeras av dina skapelser! Säger som Grynet gjorde: -Helt sjukt bra!!! :-)

2011-05-18 @ 20:11:47
Postat av: "gumman"

Herregud, vilken talang du har lotta!!!

Jag är så imponerad av din energi och påhittighet...

Kram

2011-05-18 @ 21:36:32
Postat av: Lotta

Blir så glad av alla fina kommentarer, tack så jättemycket!! Kramar till er.

2011-05-19 @ 08:35:11
Postat av: Ellen

du är ju helt fantastiskt duktig! Blir så inspirerad och glad när jag kollar på dina verk. Hur länge har du bakat? Undrar också var du köpt "ramen" till bokstäverna som du får fram här: http://lottalepisto.blogg.se/2011/april/18-arstarta.html#comment , där du skrivit JON och 18 och sådär... himla snyggt! Kram och fortsätt! Jag lägger in dig i mina favoriter direkt!

2011-05-22 @ 14:04:27
Postat av: Lotta

Tack så jättemycket! Va kul att du blir inspirerad av mina bakverk, verkligen roligt att höra! Får man fråga hur du hittade till min blogg? Är inte speciellt inne på det här med bloggning egentligen, men ville att mina nära och kära skulle få se vad jag pysslar med :)

Gjorde mina första cupcakes strax före jul och sen har det bara rullat på, brinner såå för detta!

Bakar du?

Här hittar du bokstäverna: http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=518

Tack för att jag får vara bland dina favoriter :)

Kram och ha det så bra!

2011-05-23 @ 10:17:53
Postat av: Ellen

Meh, hallå! Bara så kort tid? Du är ju superproffsig. Jag bakar en del jag med ja, kan man säga. Går andra året på Ester Mosessons gymnasium i Göteborg med inriktningen bageri/konditori, men får nog kämpa ett tag till för att få din stilrenhet och sånt känns det som...

Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hamnade här, tror jag sökte på mousser, så kanske jag kom in här på så vis, eller om jag sett dig kommentera på någon annans blogg. Eller så sökte jag på tårtdekorations-mojs... något var det jag sökte på i alla fall och så kom du upp bland resultaten på ett eller annat vis!

Tack för länken, ska köpa så snart som möjligt! Ingen butik som hade dem i göteborg och jag behöver egentligen till torsdag, men det får lösa sig på annat vis :) kram!

2011-05-24 @ 15:08:49
Postat av: Lotta

Tror att du är superduktig på att baka :) Och va roligt det låter att få utbilda sig inom bageri/konditori!

Hoppas du fortsätter följa min blogg Ellen.

Kämpa på och fortsätt att göra det du tycker om!

Kram på dig!

2011-05-24 @ 20:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0