Regniga fredag..

Idag har det bakats en del här i huset. Fick en beställning av min makes far på en tårta som han skulle ta med till sitt jobb eftersom han jobbar sista dagen där just idag.
Men oj så mycket jobb det blev med denna tårta! Gick inte riktigt som jag ville med nåt känns det som.
"Fuskade" lite och siktade på florsocker som fick dölja små skavanker :) Tycker ju egentligen att tårtor är mycket finare utan florsocker.

Tårtan består av ljusa bottnar, hallonmousse och glasskräm. Spacklad med grädde och täckt med marsipan, dekorationer i flowerpaste.






Efter tårtan så satte jag igång med lite cupcakes-bakning.
En kille fyller 13 år idag och önskade mini cupcakes i "neutral" smak.
Så då fick det bli vaniljcupcakes med creamcheese/vit chokladfrosting.




Snygg skateboard va? Haha!


I tisdags fyllde karln år så istället för tårta gjorde jag jordgubbstarteletter till efterrätt.
Den är fylld med en mycket god vit chokladkräm.
Skulle egentligen piffat till dom med nåt grönt men det fanns icke hemma.


Det blir en inne-dag, sååå tråkigt väder ute!
Imorrn ska jag försöka få med mig familjen till stan, undrar om dom är sugna på det? :)

Trevlig heeeelg!

Kommentarer
Postat av: Marja

Ja jag säger då de...helt otroligt! Vilka fina & jag kan tro att dom coola läckerheterna gör succé på 13-årskalaset.

2011-05-13 @ 19:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0