HJÄRTAN, HJÄRTAN OCH ÅTER HJÄRTAN

Har nu gjort advent här hemma. Men den rätta känslan infinner sig inte pga snöbristen.. Måtte den komma snart! :)

Tidigare i veckan fyllde en tjej vid namn Linnea 7 år och idag skulle hon ha kalas och bjuda på tårta.
Och jag fick äran att baka den :)

Hennes önskan var att den skulle vara hjärtformad, rosa och innehålla hallon.

Hade lite småbråttom när jag skulle till att fotografera men här är Linneas tårta:


Den innehåller vaniljbottnar, hallonmousse och vaniljkräm. Spacklad med mjölksmörkräm och täckt med dekorfondant. Tycker inte riktigt om denna dekorfondant från Strössel & Annat. Många hyllar den men jag är kluven. Jättehärlig att arbeta med men den spricker gärna när den kommer på tårtan även om jag värmer och knådar och grejar, gaahh! Det jag dock gillar är att den blir rätt stel och tårtan känns då stabil.
Nästa gång ska jag banne mig prova på att göra egen sugarpaste!


Lite flowerpaste-hjärtan på floristtråd som jag målat med metallicfärg och penslat med glitter. Några med färgat socker.
Har stoppat ner dom i ett sugrör som jag fyllt med kristyr. Allt är ätbart (utom tråden och sugröret dådå).


Bokstäverna och siffran har jag målat med ätbar metallicfärg. 







Önskar er alla en mysig 1:a advent!




 


Kommentarer
Postat av: Marja

Fantastisk tårta. Kan tro att Linnea gillade den. Önskar dig/er detsamma, en trevlig 1:a advent. Kramis.

2011-11-26 @ 21:43:43
Postat av: Veronica

Gu vilken fin!!! Helt i min smak ja till utseende åtminstonne! Säkert god oxå!!! Superfin!

2011-11-26 @ 21:46:09
Postat av: Veronica

Gu vilken fin!!! Helt i min smak ja till utseende åtminstonne! Säkert god oxå!!! Superfin!

2011-11-26 @ 21:46:25
Postat av: Gunilla

Såå otroligt fin "tjej" tårta!!! Duktiga du...!

2011-11-26 @ 22:34:55
Postat av: mamma

Ååå va fin den blev, snyggt med hjärtan på tråden.

Om några dar ses vi, då ska du få en stor kram.

Pussa mormors lilla älskling också.

2011-11-28 @ 10:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0