MACARONS!

Tro det eller ej, men jag som bakar "en del" har aldrig ätit macarons.. :)

Har funderat på att baka dom en längre tid men har ju hört hur svårt och tidskrävande det ska vara att få till dom små rackarna så man har liksom skjutit upp det :)
Men igår blev det äntligen av! 
Mina första macarons fick en smak av lime och nu förstår jag denna hysteri runt detta bakverk, dom är sååå goooda!

Här är mina livs första macarons (och definitivt inte dom sista):



Klart godkända, ellerhur?


Smaskens, smaskens och åter smaskens!





Nu är jag i extas och vill bara baka fler macarons! Förslag på vilken smak jag ska prova nästa gång?



Kommentarer
Postat av: Veronica

Men fasen vad bra dina vart!!! Jag kunde inte ens lägga ut bilder på mina! Smakade gott, det gjorde dom! Men dom blev inga fina i fomerna. Vad hitta du för recept, jag måste ju prova att göra dom igen, men man kanske skulle haft en sån där plastduk till dom!

2011-10-12 @ 15:56:36
URL: http://tvillingmama.blogg.se/
Postat av: Mary

Åååååh! De ser onekligen goda ut! Men, innehåller de mandel? Skulle så gärna vilja prova (köpa, har inget tålamod att baka) men innehåller de mandel kan jag inte äta dem. Du är så duktig Lotta!

2011-10-12 @ 18:58:51
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Jenny P

Men guuud vad jag blir imponerad av dina bakverk! Ett cafe med vita spetsdukar, vintage och rosor på borden samt dina bakverk, det vore grejor det! Jag kommer att vara stammis på det fiket. Kram Jenny

2011-10-13 @ 08:39:32
Postat av: Veronica

Jag ska kolla ikväll om jag kan ha störra storlek på texten kanske. Borde gå...! Ska kika!!! Ja, hennes recept har jag sett och boken har jag läst om! Ja ska önska mig Leilas bok sen frankrike i julklapp, kanske man har tur att få!=)

2011-10-13 @ 09:58:17
Postat av: Veronica

Jag använde mig av hasselnötter (mina favvisar) och så gjorde jag hallonsmörkräm! Supergott och supersött! Men jag hittar inte åt att köpa lakrits essens...så knepiga sidor dom jag hittat, eller snordyr frakt på! Skulle gärna testa att ha lakritssmak på lockena och hallon inuti. Svart och rosa är väl läckert!

2011-10-13 @ 19:27:51
URL: http://tvillingmama.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack "Jenny P" för dina värmande ord! Ett café vore inte helt fel :) Trevlig helg! Kram Lotta

2011-10-14 @ 12:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0