EN TILL NYÅRSTÅRTA

Slängt ut julen än?
Det har jag tänkt göra till veckan, nu är man less på julpyntet!

Har ni haft det bra i helgen?
Igår va jag och en vän inne i stan och shoppade på rean, love it :)
Maken tillbringade dagen på skotertävling.
Idag har hela familjen åkt skridskor, lille prinsen testade att stå på isen med sina nya skrillor men ville sedan ta av sig dom rätt fort :) Är nog lite för liten än.
Själv tog man det rätt försiktigt eftersom jag inte har nån hjälm.. än! Måste införskaffa en sådan om det ska bli mer skridskoåkning framöver vilket jag hoppas på för det är så himla roligt!

Kom hem och gjorde pizza så nu är man mycket mätt och belåten :)
Men lite godis slinker ändå ner... haha!

Svärmor min hittade för ett tag sedan ett recept på en tårta som hon ville att jag gjorde till nyår.
Tanken var att tårtan skulle bli ett "smakprov" för om den var smarrig så hade jag tänkt göra en likadan men betydligt större när hon om några veckor fyller jämnt.
Blev tyvärr ingen hit...

Den innehåller chokladbottnar och lingonmousse. Täckt med chokladkräm.


 







Som sagt, denna tårta var ingen höjdare.. Dock var chokladkrämen helt ok.

Så svärmor, det blir till att hitta ett nytt, bättre recept om det ska bli någon födelsedagstårta :)


Next - myskväll med diverse godsaker :)


Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0