EXAMENTÅRTA

Fick förra veckan äran att göra en tårta till en tjej som tog sjuksköterskeexamen :)

Önskemålet var en nötfri tårta och jag fick gärna använda färgerna silver, vitt och blått.
Hon ville även ha med en sjuksköterska.

Eftersom hon tycker "hösttårtan" jag gjort tidigare va fin så gjorde jag något liknande med denna tårta :)

Velvet cake-bottnar, blåbärsmousse och hallonmousse, spacklad med mjölksmörkräm och täckt med sugarpaste.

Bilderna är tagna tidigt på morgonen, därav blixten..



"Glammiga" blommor och så en sjuksköterska redo med sitt stetoskop :)
Penslade hennes skjorta med lite glitter så även hon fick känna sig lite glamorös ;)
Texten har jag skrivit med kristyr.


Dom vita blommorna har jag målat med ätbar pärlemofärg.


.. å den här är penslad med silverglitter.


Sjuksköterskan är gjord av dekorfondant och sugarpaste.
Vet inte om jag tycker det är så roligt att modellera människor.. är inte speciellt bra på det heller.


Den här tårtan fraktades ända till Umeå och den klarade sig hela långa vägen dit :)



Kommentarer
Postat av: anki jacobsson

vilka underbara tårtor jag måsste få tacka dig för tårtan på magnus 40års fest den blev verkligen tårtan att prata omm och inte bara att den var fin den var jätte god ha det bra

2012-01-24 @ 15:02:37
Postat av: Helena Elf

Och trots 30-mil i bil så var den fantastiskt god och fick många komplimanger!! Vi satt helt fascinerade och tittade på alla detaljerna!! Till och med pennor i bröstfickan!

2012-01-24 @ 16:34:41
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja herre så fin! Ja må nog försöka beställa något av dig snart. Börjar bli en hel del sugen på en av dina tårtor!! =) Hihi, det är ju lite andre ingridenser än vad en annan brukar använda sig av! =) Hoppas vår fotografering kan bli av någon dag framöver! Vore ju väldans trevligt! =)

2012-01-25 @ 11:51:59
URL: http://tvillingmama.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack vad gulliga ni är!!

2012-01-25 @ 19:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0