TÅRTA MED PRINSESSKRONA

Nu har lillemannen blivit frisk men nu är jag och maken hängiga, allra helst han som ligger i feber med en förjävlig hosta. Förra veckan kändes allt så bra igen och så kommer det tillbaka..
Ska inte klaga egentligen, finns ju dom som har det betydligt värre än oss!


I helgen fick jag göra en tårta till svärmors gubbes dotter dotter som fyllde 6 år.
Hon tyckte den spritsade rosa tårtan jag gjorde till svärmors födelsedag var god och ville att denna skulle smaka likadant :)

Velvet cake, jordgubbsmousse och lemoncurdgrädde. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sugarpaste.



Kronan av flowerpaste är penslad med skimmer och har mjuka pärlor runt sig.
Den vita blomsterbården är också penslad med skimmer, likaså texten.
Syns så dåligt på bilderna!


Tycker det är så fint med rött och rosa tillsammans!


En fjäril har stannat till och kollar läget :)




Tyckte mycket om att få göra denna "tjej-tårta"!



Kommentera gärna!

Förresten, fick höra att det var lite svårt att hitta bland mina tårtor så nu har jag gjort olika kategorier för tårtorna så förhoppningsvis är det lättare nu :)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fantastiskt fin prinsesstårta! Du är helt otrolig Lotta!!! :)

2012-03-22 @ 20:57:34
Postat av: Lotta

Tack snälla du! Den var jätterolig att göra :)

2012-03-23 @ 08:29:19
Postat av: Åsa Gärdén

Kan bara hålla med föregående talare. Hoppas att lille man är frisk nu.

2012-03-23 @ 09:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0