FRIDAY!

Min bonusson fyllde 11 år för ett par veckor sedan.
Han fick "riktig" tårta på själva födelsedagen så när vi skulle ha fika hos oss blev det en mycket enkel variant pga tidsbrist.
Hans favorit är kladdkaka så jag bestämde för att göra en lite lyxigare variant av en sådan.
 
 
Enkel "tårta" med enkel dekoration :)
 
Gjorde också en supergod äppelpaj! Stekte äpplen i kanel och muscovadosocker och täckte med en knäckig smet. Möms! Med på bordet fanns även en kladdig hallonkaka.
 
Tog mig en rejäl bit dagen efter :) Vaniljsås baserad på creme fraiche och grädde till.
 
Följer ni "Hela Sverige bakar"? Det gör jag :) När de bakade bullar för nåt avsnitt sedan blev jag extremt sugen på krämbullar. Å jag som inte ens tycker om att baka bullar... :) Men gott var det!
 
Avslutar med en fin bild från mina föräldrars tomt. Skulle ta upp båten den här dagen :)
 
 
Ha en trevlig Alla Helgons helg!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag ser det med! Sugen på att baka nå snart! Bara jag kommer på fötter igen! Så tråkigt att va sjuk!!

2012-11-02 @ 19:43:22
Postat av: Veronica

Var det svårt att göra krämbullar? Tog du deras recept från recept.nu? Jag är sugen på att prova, länge sen jag använde Kitchen Aiden nu, så det är dags att göra nå skoj igen! :) Visserligen bör jag skruva ihop min möbel,så jag får plats att baka bättre! ;)

2012-11-07 @ 14:55:16
URL: http://tvillingmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0