LEFKAS 2012

Har hunnit vara på underbara ön Lefkas sen sist jag gjorde ett inlägg :)
Tänkte idag visa lite foton därifrån.
 
Lefkas tillhör de Joniska öarna, det gör även Kefalonia som vi var till för 2 år sedan.
De två öarna påminner mycket om varandra, berg och dalar, mycket grönska och fina stränder.
Som jag sagt tidigare, september är helt klart den bästa månaden att resa, lugnt och skönt och mycket varmt i vattnet!
Vi bodde i staden Nidri som ligger i en fin vik med en båthamn och mysiga tavernor. Finns också en lång strand i Nidri men där badade vi aldrig.
 
Hyrde en bil för hela veckan och åkte runt till öns olika stränder. Såå härligt att hitta ett ställe där man nästan är helt själv! Tyvärr så besökte vi bara öns västkust (där stränderna är snäppet finare än på östra sidan) en gång för det blåste lite för mycket och det var svårt för 3-årige sonen att bada där. Nåt år till så :)
 
Älskar verkligen Grekland! Grekerna är så där härligt sömniga och inte alls "gå-påiga", vilket är det värsta jag vet.
 
Även om jag är mycket nöjd med resan till vackra Lefkas så tänker jag inte åka dit inom de närmsta 10-15 åren. För mig är det självklart att besöka ett nytt resmål, det finns ju massor av andra fina ställen att se!
Visst, jag har ju kärat ner mig i Grekland och kommer troligtvis hamna där igen men inte på samma ställe.
 
Här kommer lite bilder från "Lefkada":
 
Hotellet vi bodde på. Vår lägenhet ligger högst upp till vänster.
 
Poolområdet där vi badade några gånger under vistelsen, det var varmare och betydligt härligare i havet!
 
Andra sidan av hotellet.
 
I grann-"staden" Nikiana.
 
 
 
 Vår lilla Hyundai Atos, maken kände sig riktigt manlig när han körde den :)
 
Härliga landskap!
 
 
 Framme i Porto Katsiki som sägs vara en av Greklands finaste stränder.
 
 
Man fick gå i en lång trappa innan man nådde ner till stranden.
 
 
Underbart vatten! Detta var den enda strand vi besökte på västkusten. Vackert!
 
 
 Plask, plask!
 
 
Fisken :)
 
Dags för middag!
 
Världens godaste moussaka! Cheese Saganaki med pressad citron var ett måste vid måltiderna :) Och självklart en kall Mythos till det :)
 
Hittade denna avlägsna strand efter en tur på en krånglig skogsväg.. :)
 
Man längtar tillbaka.. :)
 
Morgondopp i poolen innan dagens äventyr :)
 
Ni ser ju hur folktomt det är, såå lugnt och skönt! Precis som man vill ha det på semestern.
 
 
 
Mulet väder = shoppingtur :)
 
Ringmunkar åt vi varje dag, himla goda! Och stooora! Hjärt-munken är i "normal" storlek.. :)
 
 
 
 
En kväll hoppade vi över den grekiska maten och åt vedugns-bakad pizza istället, smaskens!
Det finns många bra italienska restauranger i Nidri.
 
Glass efter maten, men vilken ska jag välja?
 
Lefkas Stad.
 
 
Roligt med båtar :)
 
"Gyros with pita" åt vi ofta till lunch, yammie!
 
En dag på stranden kom de här ursöta valparna och hälsade på :)
 
Snodde med sig sonens tröja, bus!
 
På promenad i bergen.
 
 
 
Sista dagen i Nidri...
 
 
 
Och sista doppet i poolen...
 
Hejdå Lefkas, tack för allt :)
 
 
Har givetvis mer "personliga" bilder, men de behåller jag för mig själv :)
 
Nu har ni fått se vackra Lefkas, kan varmt rekommendera en resa hit!
 
Ha de gott!
 

Kommentarer
Postat av: Marja

Underbara bilder & härliga minnen! Blev så full i skratt över bilen, manligt värre. :-) Hoppas på gajdad tur bland fler kort senare. Kram på er!

Svar: Haha, mycket manlig :) Självklart ska du få se fler bilder!
Lotta

2012-10-01 @ 20:29:29
Postat av: Anonym

Hej söt! Jättefina bilder! Men saknar dina bikinibilder...?! ;-) puss

2012-10-03 @ 19:30:09
Postat av: Eruuka

Mysiga bilder på en mysig familj! Härligt att ni hade det fint!:)

2012-10-07 @ 00:28:33
URL: http://www.eriikanu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0