1-ÅRSTÅRTA

Hej på er!
Som ni ser har jag bytt namn och utseende på bloggen, det är duktiga Veronica som hjälpt mig med detta.
Hon har ritat alla godsaker i headern på fri hand och jag är mycket nöjd! Tack Veronica!
Eftersom det mestadels är tårtor jag sysslar med så tycker jag det nya namnet passar fint, vad tycker ni?
 
Förra veckan gjorde jag en tårta till lilla Line som fyllde 1 år.
Line är en tuff tjej som tycker om olika slags fordon men främst traktorer. Hon tycker även om sina stapelklossar och färgerna lila och grönt.
Lines mamma ville inte ha tårtan för "puttinuttig" utan nånstans mittemellan.
 
Velvet cake, chokladbottnar, hallonmousse, färskostfyllning och mjölkchokladmousse + bitar av mjölkchoklad.
Täckt med marsipan.
 
 
 
Dekorationerna är gjorda av marsipan, utom texten som är gjord av flowerpaste.
Hade ej bestämt hur jag skulle ha klossarna på tårtan innan jag gjort klart dem, så här i efterhand så skulle jag haft en annan spridning på färgerna. Jaja, ibland tänker man inte på allt!
 
De gula knapparna är som Non Stop, fyllda med choklad.
 
Fick höra att Line blev förtjust i sin traktor :)
 
Tårtan fraktades ca 30 mil till Norge, inte illa!
 
 
Tack för att jag fick göra din första födelsedagstårta Line!
 
 
Ha de gott alla!

Kommentarer
Postat av: Eva (den lurade.... så du vet)

Helt fantastisk tårta!!!

Svar: Haha, nån annan gång kanske? :) Tack så mycket!
Lotta

2013-02-06 @ 20:10:40
Postat av: Maria Elf

Superfin tårta! (Som vanligt) Och schysst header!

Svar: Tackar så mycket! Ja, blev nöjd med den. Tyckte om min tidigare header så jag ville ha något liknande igen, därför blev det att anlita Veronica än en gång :) Ha de gott!
Lotta

2013-02-08 @ 14:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0