2013

Gott Nytt År!
 
Vill tacka er som följer bloggen och ni som tagit del av mina tårtor för det gångna året.
Såå roligt att få utvecklas inom tårtkonsten och jag tror och hoppas på ett fantastiskt 2013!
Att syssla med tårtdekoration är bland det bästa jag vet, det värmer att få göra någon glad med en personlig och speciell tårta :)
 
Tack!
 
Här följer några personliga favoriter som jag gjort under året:
 
 
"World of Warcraft"-tårtan till Linn jag gjorde tidigt på året.
Slet som ett djur men det lönade sig då jag blev mycket nöjd med den :)
 
Denna födelsedagstårta med gerbera är en favorit!
Stilren med härliga färger.
 
Fick äran att göra tårta till en konfirmation vilket var himla roligt då den skulle se ut som en psalmbok.
Tycker mycket om dessa färger tillsammans med guld och vitt.
 
Gjorde några bröllopstårtor under året och denna 3-våningstårta till Hanna och Tobias var den största av alla.
Två extratårtor gjordes oxå. Var väääldigt nervös om jag skulle få den rak och stabil... Det lyckades!
 
50-årstårta till Ulla.
Svart, vitt och silver är himla snyggt!
 
Och en liknande tårta till Jenny som fyllde 18.
 
Att modellera är inte min starka sida men Hello Kitty blev ju ganska söt :)
 
Den här piltavlan var riktigt rolig att göra! Och svår.. :)
 
Å så Super Mario!
 
 
 
Vad gjorde ni för skoj igår då?
Vi var bjudna på två olika tillställningar men hoppade över båda två och umgicks med med mamma och pappa istället :) Trerätters middag och mys.
 
Några bilder från kvällen:
 
Mamma gjorde för och varmrätt och jag efterrätten.
Glass med hackad mörk choklad, Ballerina kladdkaka och Japp.
Hemgjord chokladsås och maränger, smaaaskeeeens!
 
Maken sköt lite raketer..
 
.. medan jag och mamma skickade upp ett par thailändska rislyktor i luften..
 
..sen vankades det korvgrillning :)
 
Vackert!
 
 
Hoppas ni haft en bra dag på det nya året!
Gissar att vissa av er inte mått så bra.. ;)
 
 
Trevlig kväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0