FÖDELSEDAGSTÅRTA

För några dagar sedan hade jag ett roligt uppdrag :)

En jättegullig tjej ville ge sin mamma en överraskningstårta på hennes födelsedag och hon hade klart för sig hur tårtan skulle se ut.
Den skulle vara grön, vintrig, smaka hallon och choklad och så skulle det finnas med garnnystan och stickor eftersom hennes mamma älskar att sticka :)
Ett vitt hjärta skulle även finnas med.

Så här blev resultatet:


 
Florsocker fick spela snö :)
Den här gången var jag och sugarpasten riktigt goda vänner, inte en enda skavank :)


Hjärtat är målat med ätbar pärlemofärg.


Nystanet och stickorna är gjorda av flowerpaste. Stickorna har jag målat med silverfärg.




Snöflingorna är penslade med pärlemoskimmer, men man ser det inte riktigt på bilderna.





Just ja, tårtan innehöll chokladbottnar, två lager hallonmousse och ett lager vit chokladkräm.
Spacklad med mjölksmörkräm och täckt med sugarpaste.


Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: malin

Du är så otroligt duktig :)

2011-12-07 @ 19:34:39
Postat av: Eruuka

Fantastiska kvinna!

2011-12-07 @ 19:55:29
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Petra

Det var min Mamma som fick äran att mummsa på den tårtan och enligt min påhittita lillasyster som gjorde beställningen så skrek hon av glädje :D Otroligt fin! Sjukt duktig du är :)

2011-12-08 @ 22:02:14
Postat av: Lotta

Taaackar! Goingar! Petra: Tack! Så himla roligt att kunna glädja någon med sina bakverk! Hälsa lillasyster, himla go tjej :)

2011-12-09 @ 08:19:50
Postat av: pessys

Vad händer hos dig just nu? :D

Kramisar på fina dig!

2011-12-09 @ 08:50:41
URL: http://pessys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0