Fredag!

Letade fram några cupcakes i frysen som blivit över från tidigare bak och bestämde mig för att göra "fluffy white frosting" uppepå. Jag, maken och sonen åt en varsin efter lunchen men jag måste säga att denna frosting inte riktigt föll mig i smaken, helt ok men inte mer. Sonen åt däremot med god aptit :)
Här är resultatet:



Hade lite Nutella kvar sen tidigare i veckan som jag fyllde dom med + att det redan fanns lite nougat
i dom.. :) Cupcakesen är doppade i Marabou mjölkchoklad och strösslade med nonpareilles.
Riktigt kladdiga och gojsiga med andra ord!
Även denna vecka får makens arbetskamrater "stå ut" med mina experiment :)




Hade även fyra chokladcupcakes kvar i frysen som jag gjorde likadant med, det gäller att ta vara på allt :)
Dom här tänkte jag att familjen ska få mumsa på ikväll.


Ser det inte väldigt amerikanskt ut? :)


När jag spritsat på frostingen var dom höga och fina men när den smälta chokladen kom på sjönk dom ihop..
Men jag tycker ändå dom blev rätt söta när dom va runda och "bulliga" :)


Nä nu ska jag ta tag i hushållssysslorna som den "hemmafru" jag är!
Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Äntligen får man se dinda bakverk som du pratade om sist vi träffades, jag måste säga att det är masterpieces..fantastiskt fina! Duktig du är!

Kram Hanna

2011-02-04 @ 14:57:26
Postat av: Lotta

Tack hjärtat :) Kram

2011-02-12 @ 09:00:43
Postat av: Angela

Du, jag brukar göra egna mums-mums ibland, och då vispar jag äggvita och socker över vattenbad. Men, när jag spritsat ut dem måste jag frysa dem innan jag doppar dem i choklad. Kanske det kan lösa problemet med din frosting här, om det går?

2011-06-01 @ 20:20:52
URL: http://www.detohippalantlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0