A LITTLE CAKE

Sent igår kväll kom den första snön, men det är nästan blötsnö.. Trist.
Blir förhoppningsvis bättre snart.

Har just nu mysmorgon med sonen då vi tänt upp en brasa och ljus :)

Tidigare i veckan gjorde jag en liten "kärlekstårta" till mina grabbar här hemma.
Ville prova på hur det är att spritsa med kristyr och det gick ju sådär.. Blev alldeles för tjock konsistens på kristyren så det var väldigt trögt att spritsa den. Nästa gång får jag göra den mer lös.

Innehållet var vaniljbottnar, rårörda jordgubbar och mandelgrädde.
Spacklad med vaniljgrädde och täckt med sugarpaste.



Tycker den känns lite "vintrig" eller vad tycker ni?
Och ni ser ju att spritsningen inte blev speciellt snygg.. Haha!


Tycker jag fick till en härligt blå färg, passar fint till vit kristyr.




Så här liten var den :)



Hej så länge!






 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jätte söt tårta, Lotta! Det är väl inget fel på spritsningen... Även fin blå färg, gör du sugarpasten själv?



//Gunilla

2011-11-19 @ 11:43:29
Postat av: Lotta

Tack snälla! Är "för lat" för att göra egen sugarpaste :) Lägger hellre ner mer tid på dekorationer och att hitta goda fyllningar och annat.

Sugarpaste är ju väldigt sött, jag brukar lämna det mesta och äta innehållet istället :)

Marsipan är ju egentligen godare än sugarpaste men jag tycker inte det blir lika fin finish med marsipan. Vet inte, kanske har jag inte hittat det ultimata "marsipan-märket" än.. :)

Trevlig helg Gunilla!

2011-11-19 @ 13:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0