Trööött...

Oj så trött jag är idag!
I fredags blev det partaj och det känns fortfarande! Usch, man är för gammal för att festa.. :)
Det var iaf supertrevligt, allra helst förfesten hemma hos oss. Tack alla inblandade! :)

Förra helgen bakade jag en mintkladdkaka som jag bjöd några vänner på.








KLADDKAKA MED MINT

2 dl socker
2 dl vetemjöl
0.75 dl kakao
1 nypa salt
125 g smör
2 ägg
2 msk starkt kaffe
några droppar pepparmyntsolja
råsocker att bröa formen med


Sätt ugnen på 175 grader.

Blanda de torra ingredienserna i en skål.

Smörj och bröa en form på ca 24 cm med råsocker.

Smält smöret och blanda ner äggen, kaffet och pepparmyntsoljan.

Vänd ner smörsmeten i de torra ingredienserna och rör försiktigt.

Häll smeten i formen och grädda i 14-17 minuter.

Ställ gärna in kakan i frysen en stund innan servering så blir den perfekt kladdig.

Servera med vispad grädde eller vaniljglass.



Receptet kommer från recept.nu men jag har gjort om det litegrann.


Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Eruuka

Du är inte för gammal knäppfia! Kul att ni hade roligt iaf:D

2011-11-08 @ 18:32:55
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej!!! Så fint och mer intressanta bilderna dina blev med att piffa till det med an annan bakgrund, färgerna var oxå mer intressanta! Börjar du lära dig kameran =P Det är så kul när man börjar komma in i det mer och exprementerar lite. Jag längtar tills vi kan göra ett fika stileben i studion och fota några bakverk of yours!!! =)

2011-11-09 @ 23:25:23
URL: http://tvillingmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0