HÖSTTÅRTA

Fick i förra veckan uppdrag av min jobbarkompis att göra en födelsedagstårta till hennes engelska vän som var här på besök.

Önskemålet var en "höstig" tårta som skulle innehålla choklad. Roligt, roligt!
Bestämde mig genast för att göra blommor och löv i alla höstens färger och spetsa till detta med lite gulddetaljer :)

Tårtan innehöll "Devils food"-chokladbottnar, rårörda hallon och vit chokladfluff. Spacklad med vanilj/citronfrosting och täckt med sugarpaste.





Borstade guldglitter på löven...


... och målade blommornas mitt med guldfärg.








Önskar alla en trevlig vecka!


Kommentarer
Postat av: emma

du är verkligen hur duktig som helst på att göra fina tårtor:)skitsnygga!

2011-10-31 @ 21:22:54
URL: http://saema.blogg.se/
Postat av: Åsa Gärdén

Vad duktig du är dom är som små tavlor. Skulle inte våga sätta kniven i en sådan tårta.

2011-11-01 @ 08:53:54
Postat av: Lotta

Tack snälla! Klart du skulle våga sätta kniven i tårtan, det e bara å äta :)

2011-11-01 @ 20:06:00
Postat av: Sandra

Jag har nu tittat igenom ALLA dina tårtor på bloggen...JISSES vad duktig du är!

Det är ju rena mästerverken! Jag vet inte om jag skulle våga börja skära i en sådan tårta, hehe!



Jag funderar på att göra en tårta med hallon och gele på till min sambo när han fyller. Ska man tänka på något särskilt när man använder gele? Erfarenheter?



Ha det gott!

2011-11-03 @ 07:33:51
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Sandra - mamma till två små troll

Gud vad du är duktig!! :D Man blir så imponerad av dig, och de bara vattnas i munnen. ;)



Vad tar du för priser för tårtorna förresten?

2011-11-03 @ 08:42:48
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Ulrika D

Superfina tårtor du gör!

2011-11-03 @ 09:02:47
Postat av: Lotta

Tack för fina ord!

2011-11-03 @ 15:07:09
Postat av: Denise

Wow, vilken snygg tårta! Superimponerad av alla dina verk! :)

2012-02-13 @ 19:46:30
Postat av: Greta

Jag tycker att du har en asgrym blogg! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2012-03-19 @ 00:40:17
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0