LÖRDAG MORGON

Sitter i soffan med en kopp gott kaffe, sonen sitter brevid och tittar på film och maken har fått sovmorgon. Härliga lördag!

Blir en tur till Sollefteå idag och imorgon är det Sundsvall som gäller.

För nån vecka sedan bakade jag en tårta men lyckades radera korten.. Smart? Nä. Klantigt? Ja.
Så när jag dagen efter skulle sätta i mig en bit fotade jag den istället, inte så himla kul men ni får ju se hur den såg ut inuti iaf :)

Ville prova att färga bottnarna i olika färger så det fick givetvis bli höstfärger.
Själva tårtbotten är en "White velvet cake" och receptet har jag hittat här.
Fyllde den med lemoncurd-grädde och täckte med vaniljgrädde. Underbart god!


Har alltid tyckt att amerikanska tårtor verkar så torra och tråkiga, dom består ju av mycket kaka och lite fyllning.
Men det är helt tvärtom! När en tårta innehåller så här saftig och god tårtbotten så behövs det inte mycket fyllning. Man måste bara se till att ta fram den en stund innan servering, man ska inte äta den kall.
Och så är den mäktigare än en "vanlig" tårta, räcker med en liten bit för att bli nöjd. 


Trevlig helg alla ni fina!



 




Kommentarer
Postat av: Jonas

Var de en sån vi åt den där fredagen hos M & H?

2011-10-17 @ 23:44:27
Postat av: Lotta

Ja, det va den :)

2011-10-18 @ 08:39:32
Postat av: Jonas

ååå den va så god! =)

2011-10-18 @ 11:26:38
Postat av: Lotta

Tack Jonas! :)

2011-10-19 @ 08:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0