"PAKETTÅRTA"

Igår fyllde mannens kollega år och han skulle givetvis firas med tårta :)

Eftersom vi knappt varit hemma i helgen så fick det bli en tårta som gick snabbt att göra!

Den består av två ljusa bottnar och en chokladbotten. Fylld med rårörda jordgubbar, vaniljkräm och chokladmousse. Både krämen och moussen köpte jag i pulverform som jag vispade ihop med mjölk...
När tiden inte räcker till får man fuska! :)
Jag spacklade med vaniljgrädde och täckte med marsipan.




Marsipanen var inte å leka med, jättejobbig att få fin. Man ser på bilden att den inte är riktigt jämn.
Den hade fula fläckar "i sig". Vet inte riktigt vilken marsipan som är bäst?
Föredrar verkligen att täcka med sugarpaste, den är så elastisk och man får en finare finish.


"Snörena" som jag aldrig hann finslipa är gjorda av sugarpaste.
"Etiketten" är av flowerpaste som jag skrivit på med ätbar färg.





Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Eruuk

Sjukaste jag sett. Du är galet duktig kvinna!

2011-10-22 @ 20:42:24
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0