DEVIL´S FOOD CAKE

Igår kom min mamma och pappa och hälsade på igen. Dom kommer hit en gång per månad så dom inte missar så mycket i sitt barnbarns utveckling :) 
Vi försöker åka ner till Stockholm emellanåt, har dock varit lite svårt sista tiden eftersom maken startat företag och därför jobbar rätt mycket. Funderar på att åka ner utan man och barn en vecka nu i höst/vinter. 
Saknar mina underbara vänner och idag vill jag passa på att gratulera min älskade vän L som fyller år! Hoppas du får en kanondag, LOVE U!

Har sista tiden spanat in amerikanska tårtor på nätet och igår bestämde jag mig för att göra en försenad födelsedagstårta till mamma och pappa.
Valet föll på "Devil´s food cake" som jag fyllde med ett lager mjölkchoklad-ganache och ett lager mörk choklad-ganache. Ville att tårtan skulle vara vit så jag spacklade den med vit chokladkräm.
En riktigt god men sååå mäktig tårta! Man tar inte en stor bit direkt. 


M för mamma och P för pappa :)


Lite fel med vit tårta på vitt fat som ligger på vitt bord..


Blev lite sammetskänsla på fantasi-blommorna som är gjorda av flowerpaste/sugarpaste.


Och så här såg den ut inuti :)


Mums!



Idag ska vi va ute i det fina vädret!

Ha en skön lördag :)





 


 


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej gullepluttan! Vilken fett jävla snygg "tårta"!!! (Ursäkta språket) Du är helt enkelt BÄST! Kram å lav u! /L

2011-09-22 @ 20:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0