15-ÅRSTÅRTA

En mamma ville förra veckan fira sin byxmyndige son med en tårta.
Hennes enda önskemål var att det skulle finnas med ett par byxor/jeans och hans namn + ålder, sen fick jag fria händer.
Självklart skulle det vara ett par skitiga jeans tyckte jag :)

Tårtan bestod av velvet cake-bottnar, dumlefluff och hallonmousse. Spacklad med mjölksmörkräm och täckt med sugarpaste.


Dekorationer av marsipan, sugarpaste och flowerpaste.




Silverkulorna fick symbolisera nitar :)




Att täcka tårta med randig/marmorerad sugarpaste blir mycket effektfullt tycker jag! Passar bra när man håller sig till lite enklare dekoration.





Trevlig kväll mina hemliga läsare! ;)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Meen Lotta, alltid lika fin tårta!!! Trevlig helg...

2012-03-01 @ 18:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0