TÅRTA TILL EN 20-ÅRING

Förra veckan undrade en mamma om jag ville göra en tårta till hennes dotter som fyllde 20 år.
Jajemän, självklart vill jag det ;)

Den här tjejen älskar att spela "World of Warcraft" så tårtan skulle såklart utsmyckas med "WoW"-loggan :)

Tårtan innehöll velvet cake-bottnar (varav en med bär i), dumlefluff och lemoncurd-grädde.
Som vanligt spacklad med världens bästa mjölksmörkräm och täckt med sugarpaste!



Tre toner av grått fick göra tårtan randig.


Bokstäverna har jag skurit ut i flowerpaste. Tog mig låååång tid att göra dem.. :)
Bakgrunden och ramen har jag penslat med olika blå, svart och guldfärg.










Ikväll kommer mitt favvo-program igen, "Sveriges Mästerkock".
Juryn är ju så himla bra, min favorit är Leif Mannerström. Härliga gubbe!


På återseende :)


Kommentarer
Postat av: Eruuka

Du är ju sjuk!

2012-01-18 @ 18:50:34
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Veronica

skitsnygg tårta! Gillade verkligen den randiga överdraget!!! Good work!

2012-01-18 @ 18:51:21
Postat av: Linda

Har inte sagt det tidigare , men nu är det på tiden..... Du är ju helt SJUK ju!!! ...På att göra grymt vackra tårtor!!!!!!! Hejja du fantastiska människa!

2012-01-18 @ 18:56:00
URL: http://http
Postat av: Anonym

Herre gud Lotta.... Du vet nog inte hur jäkla duktig du är!!! Du måste öppna något eget litet fik!

2012-01-18 @ 21:43:45
Postat av: Gunilla

Glömde skriva att det var jag som meddelandet nyss... / Gunilla

2012-01-18 @ 21:47:44
Postat av: Ulrika D

Lotta, jag kan säga dig att Linn blev super impad och glad över tårtan! Den var supergod, och det blev nästan slagsmål om sista biten.



Det skar verkligen i hjärtat att sätta kniven i din vackra skapelse!



M, m, m va gott det var! Tusen tack för allt jobb du lagt ner på denna! Jag återkommer med fler tårtbeställningar framöver, då jag numera blivit avsatt som tårtmakerska hemmavid :-)

2012-01-19 @ 09:12:58
Postat av: Sandra - mamma till två små troll

Shit, du är ju så grymt duktig!!! Du är otroligt begåvad. :)



Förresten, kom på en lösning ang tårtan jag skickade till dig, vad tror du om helgen därpå? dvs till lördagen 4 februari, beroende på vad som fungerar för dig. Men kan skicka dig ett mail sen när jag kommer hem. :)

2012-01-19 @ 09:20:34
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Mary

Jag säger det igen, du är helt otrolig!! Vilken talang du har!!

2012-01-19 @ 09:49:32
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Nettan

Lotta rockar fett! :)

2012-01-19 @ 10:41:34
Postat av: Åsa Gärden

Säger det igen du är skit duktig. Ja jag kan sätta kniven i dom fast dom är fina som små tavlor. Får nog ta och hälsa på när dom flyttar upp och smaka av dina tårtor.....

2012-01-19 @ 11:54:33
Postat av: anonym

Herregud! Fan va du är duktig på att baka ! Önskar jag var det ... Dina andra tårtor super härliga. Gillar den med prinsessan . Skulle vara perfekt till ett födelsedagsfirande till en kompis dotter . :)

2012-01-19 @ 17:08:50
Postat av: mamma

Gumman, nu har du överträffat dig själv, jisses !!!

2012-01-19 @ 18:23:00
Postat av: mamma

Gumman nu har du överträffat dig själv, jisses !!!

2012-01-19 @ 18:27:49
Postat av: Erika

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2012-03-18 @ 19:44:52
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0