ANGELICA + CHRISTIAN = SANT!

Hoppas ni haft en bra helg, det har vi!
Tillbringat den på Zorbcenter vilket har varit mycket skoj!
Roligast var givetvis gräsklipparracet där maken var en av deltagarna och det var lerigt värre :)
 
I lördags fick jag åter igen den stora äran och förtroendet att göra tårtor till ett bröllop.
Denna gång var det Angelica och Christians tur att ingå äktenskap.
De bor i en annan del av Sverige men valde att gifta sig i Hammarstrand då brudgummen härstammar härifrån.
 
Precis som de andra paren jag gjort bröllopstårta till så var även detta par klara med hur de ville ha tårtorna.
Två tårtor med namnen på den ena och datumet på den andra. Vita sommarblommor med olika färg i mitten.
"Enkelt" var deras ledord.
Fick även denna gång lite inspirationsbilder skickade till mig och så här blev resultatet:
 
 
 
Blommor av flowerpaste som är penslade med ätbar pulverfärg. Tuggvänliga pärlor i mitten.
 
 
 
Om det passade in ville de ha med små pärlemopärlor på tårtan. Eftersom jag har med det som dekoration på blommorna tyckte jag att ett pärlband penslat med pärlemoskimmer runt tårtan passade bra. Hade lätt kunna bli för plottrigt annars, enkelt var ju ledordet :)
 
Härligt med dessa pastellfärger :)
 
 
Den ena tårtan innehöll velvet cake med mandelsmak, hemgjord blåbärssylt, mandelgrädde och blåbärsmousse.
Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med 3/4 delar marsipan och 1/4 del sugarpaste.
 
Den andra innehöll velvet cake och chokladbottnar, mörk chokladmousse + bitar av mörk choklad, hallonmousse och syrlig vaniljkräm. Spacklad och täckt med samma som den första.
 
 
Tack ska ni ha Angelica och Christian!
Lycka till!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0