BRÖLLOPSTÅRTA TILL HANNA OCH TOBIAS

På midsommarafton fick jag den stora äran att göra bröllopstårta igen!
 
Det var det vackra paret Hanna och Tobias som blev man och hustru efter många år tillsammans.
Jag och maken hade privilegiet att få närvara vid den fina vigseln och på den mycket trevliga bröllopsfesten!
 
De hade klara önskemål om hur tårtan skulle se ut och hur den skulle smaka.
Eftersom Hanna hade rosa pioner i sin brudbukett + att pioner fanns att skåda på de dukade borden så ville de även ha pioner på tårtan. Rosa sidenband och vita prickar av kristyr var också ett önskemål.
 
Smakmässigt var det choklad och hallon som gällde.
Jag kom med lite olika förslag och vi kom överens om att den skulle innehålla choklad och vaniljbottnar, hallonmousse, syrlig vaniljkräm och mörk chokladmousse med bitar av mörk choklad. Den spacklades med vaniljsmörkräm och täcktes med marsipan blandat med lite sugarpaste.
 
Tårtan skulle räcka till 110 personer så jag gjorde en 3-våningstårta (vilket var första gången) och 2 "extratårtor".
 
Det här är ingen tårta som man flyttar hur som helst, så när bilderna skulle tas så fick den helt enkelt stå kvar på mitt köksbord :)
 
 
Blommorna är gjorda av flowerpaste och är målade med rosa pulverfärg.
 
 
 
 
 
 
 
"Extratårtorna" :)
 
 
 
Tack rara ni för att jag fick förtroendet att göra er bröllopstårta.
Det var nervöst, spännande och MYCKET roligt!
 
Hanna och Tobias, jag önskar er all lycka i ert fortsatta liv tillsammans!
 
Tack för en mycket trevlig kväll, natt och morgon ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Har följt din blogg ett tag men aldrig skrivit...
Nu måste jag, den här tårtan var så fantastiskt fin!! Och lät god!

Svar: Tack så jättemycket! Vad roligt att du följer min blogg, får man fråga om du är från trakten eller bor du någon annanstans? :) Lite roligt att få veta vilka mina läsare är eftersom jag inte "gör reklam" för bloggen någonstans. Ha en bra dag!Ha en bra dag!
Lotta

2012-06-26 @ 19:02:42
Postat av: Victoria

Ursprungligen ifrån Kälarne men bor i Östersund, så ifrån trakten är jag ;)
Har för mig att jag hittade din blogg genom Eleonore Sahlin, men minns inte riktigt, var ett tag sedan :P

Svar: Ok, då vet jag :) Hoppas du vill fortsätta följa min blogg :) Ha det bra och tack för kommentaren!
Lotta

2012-06-27 @ 09:49:13
Postat av: Victoria

Absolut, det kommer jag göra! Den är himla bra och man blir så inspirerad!
Tack så mycket, och detsamma.

2012-06-27 @ 10:36:09
Postat av: Mary

Kära nån vad duktig du är!! Kram!

Svar: Tack snälla du!!
Lotta

2012-06-28 @ 23:42:31
URL: http://themarymai.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0