JAKTTÅRTA UTAN JÄGARE

Är såå mätt för tillfället... Har ätit alldeles för mycket snask idag och till middag klämde jag i mig 5 pannkakor med hemgjord jordgubbssylt och massor med vispgrädde, haha!
Är det något jag kan så är det att äta MYCKET!
Kommer ihåg när jag och min man började dejta.. Han hade aldrig träffat en tjej som åt så mycket mat och godis som jag... Idag är han van :)


En fru (tror dom är gifta?) ville förra veckan att jag skulle göra en tårta till hennes karl som fyllde jämnt.
Hon hade inga önskemål men berättade att han är jägare så jag fick gå på den linjen.

Tårtans innehåll blev denna gång velvet cake-bottnar, blåbärsmousse, lemoncurd-grädde och hela blåbär.
Spacklad med citronsmörkräm och täckt med marsipan.

Nu när jag skrev innehållet kom jag på att hon visst hade ett önskemål, att den inte skulle vara för söt.
Därav fyllningarna :)



Jägar'n satt och grillade korv när han blev överraskad av en nyfiken älg och blev så rädd att han sprang å gömde sig med bössa och allt :) Jag tycker dock älgen ser rätt snäll ut så han måste snart komma tillbaka innan korven bränns! Älgen är troligtvis inte spekulant på korven då han nog hellre smaskar på växter :)








Nu ska jag lägga mig på sofflocket och jäsa lite, haha!

Hoppas ni alla får en underbar vecka!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer fortfarande ihåg dina avancerade matlådor på SPL, själv körde man nudlar. Godis i västergård var väl ett måste efter jobbet.........

2012-03-19 @ 20:18:01
Postat av: Anonym

Kommer fortfarande ihåg dina avancerade matlådor på SPL, själv körde man nudlar. Godis i västergård var väl ett måste efter jobbet.........

2012-03-19 @ 20:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0