MIN ÄLSKADE 30-ÅRING

I torsdags fyllde min karl 30 år och egentligen skulle vi inte fira han då för han skulle åka quad men pga nack/ryggont stannade han på hemmaplan.
Det blev "spontan-fika" = mindre avancerat.



En chokladtårta innehållandes "death by chocolate"-bottnar, dumlefluff, och bitar av Mars-godis. Spacklad med mörk chokladfrosting. 
Den andra innehöll velvet cake bottnar (varav en med blåbär i), blåbärsmousse, lemoncurd och lemoncurdgrädde. Spacklad med "whipped cream cheese frosting" vilket var mycket gott!


Minimuffins med hallon och seg kolakaka. Den här gången hade jag mjölkchokladbitar i kolakakan ist för vit choklad vilket blev snäppet godare enligt mig.


Vill tipsa om en god choklad om man är ett fan av lakrits av den salta sorten.
Fick denna av min far i påskas :)



Ha det bra!
 


Kommentarer
Postat av: Åsa Gärden

Du får gratta gubben din i effterskott. Hoppas han blir fri från nack och ryggeproblomen. Lika smaskiga tårtor som vanligt..

2012-05-19 @ 12:17:58
Postat av: Maria

Mannen min fyller år om ca 1v o jag tänkte att jag skulle baka nån chokladtårta. Recept på denna? :) låter sjukt gott iaf!

2013-12-05 @ 04:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0