50-ÅRSTÅRTA TILL ULLA

En son ville idag ge sin mamma en tårta på hennes 50-åriga födelsedag.
Ulla som hon heter tycker om vitt så det var en självklarhet att tårtan skulle vara vit.
En stor svart blomma skulle finnas med, sen fick jag göra som jag ville :) Roligt, roligt!
 
Den fick innehålla chokladbottnar, blåbärsmousse, cookies 'n creamfyllning och hallonmousse.
Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan.
 
 

Det är ju inte varje dag man fyller 50 så jag ville att Ulla skulle få en riktigt lyxig tårta :)
Som ni vet tycker jag om allt som blänker så jag valde att blanda silver med det vita och svarta.
 
"Knappar" av marsipan/sugarpaste som är målade med ätbar silverfärg. Tuggvänliga pärlor.
 
 
 

Blomman innehåller floristtråd och är nedstucken i ett sugrör.
 
 

Lämnade kvar en bit av marsipanen runt om och gjorde ett mönster i den :)
 
 
Grattis Ulla, hoppas din dag varit toppen!
 
 
Åh det här var en riktig "Lotta-tårta", himla rolig att få göra! :)
Svart/vit/silver är ju en sån stilren färgkombination, riktigt snyggt tycker jag.
 
 
Nu kommer det dröja nån vecka till nästa inlägg för på lördag åker vi utomlands, ska bli superskönt att komma bort en stund!
 
Ha det så bra, på återseende :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken tuff tårta, en sån skulle jag också villja ha på min födelsedag ;)

2012-09-14 @ 17:58:31
Postat av: Bodil

Otroligt vackra tårtor du har på din blogg!

2012-09-15 @ 20:14:38
URL: http://bodilsblogg.vuodatus.net/
Postat av: Anna

Vilka otroligt vackra tårtor du gör!

Svar: Tack snälla du!
Lotta

2013-10-13 @ 18:11:35
URL: http://www.iannasskafferi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0