FÖDELSEDAGSTÅRTA TILL CECILIA

Fick i förra veckan uppdrag av två goa brudar att göra en tårta till lika goa Cecilia som fyllt jämna år.
Fick även fria händer och ville då passa på att göra en riktigt "feminin" tårta med blommor och sådär :)
Gissade att Cecilia gillar jordnära färger så en brun tårta blev det vilket inte är ofta jag gör (om jag ens har gjort det nångång?)
 
Vaniljbottnar, chokladbottnar, hallonmousse, mörk chokladmousse + bitar av mörk choklad och färskostfyllning.
Vaniljsmörkräm och marsipan.
 
 
Plaketten och bården är gjorda av marsipan. Blommorna av flowerpaste.
 
 
 
Tycker mycket om mina nya "bokstavsstämplar", känns stilrent då man inte vill ha så stor text.
 
Både plaketten och bården är penslade med pärlemoskimmer.
 
Älskar att få fria händer och älskar att få göra denna typ av tårtor med fantasiblommor!
Det är bara så roligt! Blir helt knäpp och vill bara göra fler :)
 
 
Trevlig helg gott folk!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Superfint gumman! Kram Linda

Svar: Thanx bejb! Kramis <3
Lotta

2013-02-28 @ 20:21:21
Postat av: mamma

Underbar tårta !!! Kram

Svar: Tack mamma :)
Lotta

2013-02-28 @ 20:54:57
Postat av: anna-karin

Såå himla vacker!!

Svar: Tack så mycket!!
Lotta

2013-02-28 @ 21:01:27
Postat av: Karolina

Hej Lotta! Jag har lite frågor angående FÖDELSEDAGSTÅRTA TILL CECILIA. Snälla snälla kan inte du skriva ett mejl till mig så jag kan ställa dom till dig :-)

Önskar dig en riktigt bra dag!

Hälsningar Karolina

2013-09-30 @ 14:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0