HELLO KITTY-TÅRTA

Torsdag idag och imorrn åks det på kryssning! Härligt att komma bort ett slag och att det vankas partaj är ju inte helt fel :)

Tidigare i veckan gjorde jag en tårta till Nova som fyllde 4 år.
Nova är dotter till hon jag gjorde tårtan till sist, det har firats en del hos dem sista tiden :)

Hennes önskan var en rosa, lite marmorerad tårta med rosa blommor och Hello Kitty.
Alltid roligt att göra dessa "tjej-tårtor"!

Hon ville gärna ha något med blåbär så jag gjorde velvet cake-bottnar och fyllde med blåbärsmousse och glasscreme. Spacklade med smörkräm med smak av blåbär och täckte med 3/4 delar marsipan och 1/4 del sugarpaste.

Här är resultatet:





Hello Kitty har nog ätit lite för mycket tårta, hon blev något rund tycker jag :)




Har varit i farten med ätbar färg igen och målat lite här och där, tycker det blir så effektfullt!


Även bården fick sig en omgång :)


Väldigt svagt marmorerad, kanske blivit "too much" annars.

Hoppas du fick en fin födelsedag Nova!



Fasiken vad jag älskar att göra tårtor!! Så himla roligt är det!
Är så glad att jag började med detta, kommer aldrig sluta, vill utvecklas och lära mig meeera!


Kommentarerna på bloggen lyser med sin frånvaro men av besökarantalet att döma så har ni inte lämnat mig iaf :)

Kram till er alla fina människor!

Verkar jag lite emotionell idag? :)




Kommentarer
Postat av: Denise

Åh vilken söt tårta! Dina tårtor är så vackra och detaljerade. Följer ju din blogg nu och tycker också du ska fortsätta i evigheter så jag kan fortsätta läsa och titta på alla fina bilder..lika spännande varje gång att se vad du har skapat. Otroligt imponerande! :)

2012-04-26 @ 21:08:10
URL: http://www.loveli.se
Postat av: Eruuka

Kram på dig din fina kvinna! Du är så jäkla duktig, och jag blir så glad att se att det här ger dig så mycket!

2012-04-26 @ 23:41:26
URL: http://www.eriikanu.blogspot.com
Postat av: Åsa Gärdén

Nej vi överger dig inte. Man blir så glad att se på dina fina tårtor. Ni får ha en skön valborg och att ni håller er friska nu ett tag.

2012-04-27 @ 09:10:00
Postat av: Anonym

Så fiiina bakverk/konstverk du gör hjärtat!!! Puss din L

2012-05-02 @ 19:43:08
Postat av: Gunilla

Du är helt sanslöst duktig Lotta!!! Såå fin...

2012-05-02 @ 21:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0