UNDERBARA GLASS!

I helgen gjorde jag glass för första gången och den blev sjuuukt god!
Lägger ut receptet för denna MÅSTE ni göra! 

Ursprungsreceptet (minns ej var jag hittade det), hade daim, kaksmulor och någon tredje ingrediens men jag valde att ha bitar av "Death by chocolate"-muffins, Non Stop's och grädd/chokladfudge-bitar :)



Glassen blev inte så jämn och fin för jag glömde bort att röra om efter 2 timmar utan gjorde det istället efter 3, då hade den redan stelnat för mycket.. :) Men som sagt, helt underbar!
Nästa gång ska jag ha Oreo-kakor, kladdkaka och chokladbitar i, mums!



Till ca 8 personer

4 äggulor
1 dl strösocker
200 g färskost
3 dl vispgrädde
½ tsk vaniljpulver
några dl kaksmulor, godis etc.


Vispa äggulor och socker vitt och pösigt.

Tillsätt vaniljpulver och vispa i färskosten.

Hacka kakor och godis grovt och häll i smeten.

Vispa grädden och vänd till sist ner den.

Häll smeten i en brödform eller liknande och ställ in i frysen ca 5 timmar.
Om man vill kan man röra om efter ca 2 timmar så inte allt gotta hamnar på botten :)

Ta ut ca 20 min innan servering, njuuuut!









Kommentarer
Postat av: Marja

Den ska testas snart bara bak-feelingen infinner sig. Lyser med sin frånvaro för stunden men det är bra att du under tiden inspirerar. Puss!

2012-04-02 @ 20:08:04
Postat av: alias Kvasthildag

Och vad är "Death by chocolate"-muffins för nåt? :-P

2012-04-25 @ 17:46:44
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0