ÄNTLIGEN!

Hej på er!
 
Hoppas ni haft en skön sommar även om vädret inte varit det bästa.
Jag och familjen har haft det jättemysigt, dock har både jag och maken jobbat hela sommaren.
 
Har inte gjort en tårta på en månad men idag var det åter dags! Såå himla kuuul!
 
Wilma som fyller 12 år idag hade rätt klart för sig hur hennes tårta skulle se ut och smaka.
Den skulle vara vit med blommor och så fick jag veta att hon tycker om smink och hennes hamster Puffe. Favoritfärgerna är rosa och svart.
Innehållet skulle vara chokladbottnar, jordgubbssylt och någon chokladfyllning.
 
Så här fick Wilmas (Wilmis som hon kallas) tårta se ut:
 
 
Dekorationer av sugarpaste och flowerpaste. Vissa är penslade med ätbar metallicfärg.
 
 
Frågade Wilmas mamma vilket smink hon brukar använda :)
 
 
Ville få till en "tjejig" men inte för barnslig tårta.
 
 
Allt på tårtan är ätbart. Som jag sagt tidigare så tycker jag att dekorationen ska vara just dekoration men ska självklart kunna ätas om man vill det.
 
Tårtan innehåller chokladbottnar, mjölkchokladganache, hackad mörk choklad, hemgjord jordgubbssylt och cream cheesefyllning.
 
Hoppas du haft en bra födelsedag Wilma!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Härligt, passar en tolvåring perfekt skulle jag vilja säga !:) Jag och min svägerska har funderingar på att köpa oss en tårta av dig här fram över, vi måste bara komma på vilken dag vi ska ses och mumsa i oss den! Hahaha! Kram

Svar: Tack Veronica! Ni är såå välkomna :) Kram, kram
Lotta

2012-08-16 @ 20:45:49
URL: http://tvillingmama.blogg.se
Postat av: Malin

den var jättesmaskig och Wilmis var jätte nöjd ! Så betyget blev 5 tårtor utav 5 :-)

Svar: Vad glad jag blir! Tack så mycket :) Hälsa Wilma och ha det så bra!
Lotta

2012-08-16 @ 21:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0