MONSTER HIGH TÅRTA

För ett år sedan gjorde jag Linneas 7-årstårta, i år fick jag åter igen förtroendet att göra hennes tårta när det var dags att fylla 8 :)
Önskemålet var en tårta med "Monster High"-tema, logon som är hur söt som helst och spindelnät.
 
Slet massor med denna tårta som var jätterolig att göra, mitt motto löd "more is more" :)
 
Linnea ville att tårtan skulle smaka jordgubb och kola så det fick bli jordgubbsmousse och dumlemousse mellan velvet cake-bottnar.
 
Bilderna är inte så bra då jag tog dem tidigt på morgonen och det fortfarande var rätt mörkt ute.
 
 
 
 
Tårtan räckte till ca 28 bitar, betydligt större än jag brukar göra.
Gjorde den lägre än vanligt och det var såå mycket lättare att täcka med marsipanen, vilken fröjd :)
 
 
Att få de små, små pärlorna snyggt på rosetten var inte det lättaste :)
 
Alla pärlor på tårtan är av den mjuka sorten :)
 
 
 
 
Har fått höra att Linnea blev nöjd med sin tårta, då blir man glad :)
 
 
Trevlig kväll!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Elf

Supercool tårta! ;-)

Svar: Tack så mycket Maria! :)
Lotta

2012-12-13 @ 20:08:53
Postat av: Jessica

Hej! Hittade in till din blogg via bildsök på Google och fastnade för denna fantastiska Monster High tårta. Min bonusdotter fyller 6 så imorgon på hennes barnkalas kommer jag servera en tårta inspirerad av din tårta! Hon tyckte den var så cool. Tack för inspirationen!

Svar: Meeen så roligt att höra!Hoppas den blev uppskattad :) Ha det gott!
Lotta

2014-02-08 @ 12:29:00
URL: http://kreativitetum.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej! hur gjorde du döskallen? Vad gjorde du spindelnätet av? en bonusdotter som skulle älska att få en likadan tårta, den är verkligen jätte läcker! :)

Svar: Hej! Skar ut döskallen ur sugarpaste och målade sedan det svarta med ätbar färg. Spindelnätet har jag spritsat med kristyr :)Med vänlig hälsning Lotta
Lotta

2015-11-02 @ 11:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0