JOHANA OCH BOSSES BRÖLLOPSTÅRTA

I helgen fick jag äran att göra bröllopstårta till Johana och Bosse som gifte sig.
 
De hade klart för sig hur deras tårta skulle se ut då de gav mig en bild som jag kunde ha som inspiration.
Ljust aprikosfärgade rosor och spritsad kristyr skulle det vara.
 
Tårtan innehöll velvet cake, rårörda hallon, syrlig vaniljkräm och hallonmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan blandad med lite sugarpaste.
 
 
Rosorna är gjorda av flowerpaste. Har lämnat toppen fri då de själv ordnade caketopper.
 
Kristyren blev något lös så det var himla svårt att spritsa. Har ju inte spritsat speciellt mycket innan, man är en riktig nybörjare på det området!
 
En liten fjäril fick också vara med :)
 
Rosorna är penslade med pärlemoskimmer för lite lyster.
 
 
 
Tack Johana och Bosse för att jag fick göra er bröllopstårta, det var mycket skoj!
 
Önskar er ett stort lycka till med äktenskapet!
 
 
Läsare, ha en skön kväll :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A-K Petersen

Du är ju alldeles otrolig med dina skapelser. Nu måste det väl vara dags att anmäla dig till en tävling.

http://www.scandinaviancakeshow.com/ 22-23 sept.

Svar: Tack så mycket! Men du, jag vill inte vara med i några tävlingar, jätteläskigt ju! :)
Lotta

2012-07-09 @ 22:08:51
Postat av: Eleonore

Lotta, fina du!! Du är ju helt otrolig! Vilka vackra skapelser!

Hoppas allt är bra med dig och de dina!
Vi får hoppas sommaren kommer snart... Se till att njut och må iaf!
BamseKram/Eleonore

2012-07-10 @ 11:08:27
URL: http://www.sahlineleonore.blogg.se
Postat av: Kristina E

WOW vilken fin!!

Svar: Tack så jättemycket! Men svår att göra.. :)
Lotta

2012-08-20 @ 19:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0