TIMS STUDENTTÅRTA

Igår gjorde jag två studenttårtor.

Den jag ska visa idag var till Tim som gått teknikprogrammet.
Hans mamma ville ha med kugghjul och glödlampa som skulle symbolisera "uppfinning".
Tim spelar även innebandy och håller på MODO så det var oxå ett önskemål :)

Provade en ny smörkräm vilket jag inte skulle gjort.. Den var som klister! Såå jobbig att arbeta med så grundarbetet på denna tårta blev tyvärr ej den bästa och därför var det även svårt att täcka tårtan snyggt.. (mitt öga ser sånt, vet inte hur det är med andras :) )
Den gör jag inte nåt mer!

Velvet cake, rårörda hallon/blåbär, blåbärsmousse och hallonmousse.
Täckt med marsipan/sugarpaste.



"Idé-glödlampan" är spritsad med kristyr. Kugghjulet är målat med ätbar silverfärg.
Mössan är gjord av marsipan och flowerpaste.







Grattis Tim och lycka till i framtiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0