THE BLACK BOMB BIRD

Hur mår mina läsare?
Eller ska man kalla er läsare? Jag skriver ju inte speciellt mycket... Ni kanske mest kollar på bilderna.
Själv mår jag helt ok, har bara varit otroligt trött senaste dagarna. Nån slags höst-trötthet?
Jaja, blir säkert piggare snart! :)
 
Förra veckan gjorde jag en tårta till Wincent som fyllde 2 år.
Han tycker om "Angry Birds" och favoriten är den svarta fågeln, "Bomben".
 
Hans mamma ville gärna att tårtan skulle innehålla vit choklad, sen hade jag fria händer.
Så det blev chokladbottnar, velvet cake, vit chokladganache med bitar av vit choklad och hallonmousse.
 
 

Bomben är gjord av sugarpaste och marsipan. Han är sedan målad med olika pulverfärger.
Åsså lite stjärnströssel :)
 

Kantdekoren är presentband som sitter fast med lite kristyr på "baksidan".
 
 
 
Hoppas du fick en fin födelsedag Wincent!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja

Även denna skapelse vart kanoners! Kram på re!

Svar: Tack snälla go-Marja!
Lotta

2012-09-05 @ 19:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0